CWT möter upp kraven i vår nya digitala verklighet

STOCKHOLM, 14 maj, 2014 - Världen blir mer och mer digital. Många tar sina beslut på resande fot baserat på all den information som finns tillgänglig oavsett tidpunkt och var man befinner sig. Denna verklighet skapar helt nya utmaningar och möjligheter för hur företag ska hantera sitt totala resande.

”Som resekonsulter blir det vår uppgift att se till att verktyg, processer, och strategi för hur företag ska hantera sitt resande hänger med och utvecklas i samma takt som tekniken och resenärens förväntningar”, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.

CWT har definierat resandets ekosystem vilket innefattar hela resans livscykel – före, under och efter resan – både ur ett resenärsperspektiv och för den reseansvarig på företaget. I sin senaste rapport, CWT Vision april 2014, delar de med sig av vad detta innebär och vilka områden man som reseansvarig bör fokusera på för att få mest möjliga effekt av sina insatser.

”Dagens växande trender med fokus på den enskilde slutanvändaren driver på resenärens förväntningar på användarupplevelsen även i samband med affärsresor. Vi ser det som en möjlighet att möta dessa förväntningar genom ny teknik och ett nytt förhållningssätt”, berättar Johan Wilson.

I rapporten beskriver CWT vilka delar av resandets ekosystem som har störst potential när du vill stärka ditt resprogram och samtidigt öka upplevelsen för resenären; door-to-door booking, mobile och Big Data. I korta ordalag betyder det ett enklare och snabbare sätt att hantera hela reseprocessen, all din resrelaterade information tillgänglig var som helst och när du vill samt ett sätt att följa upp, analysera, förbättra och personalisera.

”Vi är övertygande om att ju snabbare både vi och våra kundföretag välkomnar det digitala och integrerar det som en självklar del i vår strategi desto mer framgångsrika kommer vi att vara. Framgångsrika med att öka nöjdheten hos resenärerna samtidigt som vi ser till att företagens totala resande hanteras på ett sätt som stämmer bättre överens med deras övergripande målsättningar”, avslutar Johan Wilson.

Som resekonsulter blir det vår uppgift att se till att verktyg, processer, och strategi för hur företag ska hantera sitt resande hänger med och utvecklas i samma takt som tekniken och resenärens förväntningar.