CWT noterar fortsatt tillväxt i 2014 års resultat

CWT kan notera nya affärer för USD 1.6 miljarder i 2014. Den globala volymen ökade försiktigt med 1.6 procent till USD 27.3 miljarder – negativt influerat av det fortsatt osäkra ekonomisk läget.

Antal transaktioner totalt i världen ökade med 3.3 procent till 62.3 miljoner. EMEA (Europe Middle East, Africa) däremot avspeglade det känsliga ekonomiska klimatet i vår region och föll med 0.8 procent.

CWT får höga poäng i kundnöjdhet i samtliga skikt. De har lyckats behålla 97 procent av sina kunder samtidigt som de har 87 procents nöjdhet hos sina Travel Managers och 88 procents nöjdhet bland resenärerna. Dessutom registrerades, under året, 345 000 nya användare av CWT To Go™ - CWT’s egen prisade reseapp.

”Vi har haft ett bra år – både tillväxt och annan positiv utveckling. Vi har fokuserat på att hitta besparingar för våra kunder och samtidigt driva vår egen mobila teknologi framåt till förmån för våra resenärer”, säger Douglas Anderson, president & CEO för CWT globalt.

Norden specifikt

”Vi är nöjda med vårt resultat i Norden, framförallt Finland och Danmark.  Det har varit ett tufft år i vår bransch, men med 2014 års resultat visar vi för oss själva och för omvärlden att vi är kapabla att leverera ett starkt Nordiskt resultat trots tuffa förutsättningar.”, kommenterar Johan Wilson som är chef för Carlson Wagonlit Travels nordiska verksamhet.

CWT är världsledande inom business travel management och meetings och events med representation i fler än 150 länder. Kärnverksamheten är att hjälpa företag och organisationer av alla storlekar att få mest möjliga värde ut av sina affärsresor och möten. CWT har 20 000 anställda världen över. I Sverige är vi ca 230 anställda fördelade på sex kontor. För mer information besök: www.carlsonwagonlit.se Följ oss gärna på Twitter@CWT_Sweden.

Vi är nöjda med vårt resultat i Norden, framförallt Finland och Danmark. Det har varit ett tufft år i vår bransch, men med 2014 års resultat visar vi för oss själva och för omvärlden att vi är kapabla att leverera ett starkt Nordiskt resultat trots tuffa förutsättningar.
Johan Wilson, chef för Carlson Wagonlit Travels nordiska verksamhet.