CWT presenterar lysande resultat från resenärsundersökning för 2013

STOCKHOLM, 5 maj, 2014 - Nyligen presenterade Carlson Wagonlit Travel (CWT) resultatet från sin kundnöjdhetsundersökning för 2013. Resultatet baseras på CWTs prisbelönta program (CWT Listens) för återkoppling från slutkunden, det vill säga resenären.

På CWTs största marknad, USA, ökade de resenärer som är ”väldigt nöjda” med 6 procentenheter jämfört med föregående år. Även på resterande marknader, Sverige inräknat, ser resultaten positiva ut. I Sverige har vi framför allt haft en kraftig ökning på nöjdhet gällande onlinebokningar.

”Det känns oerhört bra att kunna presentera ett så här fint resultat. Det visar hur serviceinriktade alla våra reseagenter är – de är helt klart villiga att göra det lilla extra för att leverera den perfekta resan till våra kunder”, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.

Under sju år har CWT arbetat aktivt med resenärsåterkoppling för att kontinuerligt kunna förbättra upplevelsen för både resenären och den reseansvariga på företaget. Totalt sett skickades 1,9 miljoner surveys ut under 2013 och dessa ligger nu till grund för CWTs fortsatta utveckling av servicepaketet.

”Att förbättra resenärens upplevelse har alltid varit ett av CWTs främsta målsättningar och resultatet av vår kundnöjdhetsundersökning känns naturligtvis som ett kvitto på att vi gör rätt saker”, fortsätter Johan Wilson.

CWT planerar att utveckla sitt program för resenärsåterkoppling ytterligare under 2014. Meningen är att korta ledtiden på synpunkter från kunderna och följaktligen tillhandahålla ännu bättre service till resenärerna.

Det känns oerhört bra att kunna presentera ett så här fint resultat. Det visar hur serviceinriktade alla våra reseagenter är – det är helt klart villiga att göra det lilla extra för att leverera den perfekta resan till våra kunder.
Att förbättra resenärens upplevelse har alltid varit ett av CWTs främsta målsättningar och resultatet av vår kundnöjdhetsundersökning känns naturligtvis som ett kvitto på att vi gör rätt saker.