CWT rapporterar en ökad nyförsäljning 2015

CWT’s app CWT To Go fortsätter göra succé – lyckad lansering av hotellbokningsfunktion

Med tanke på det svaga ekonomiska världsklimatet och sviktande oljepriser var 2015 ett utmanade år för branschen som helhet. Trots detta rapporterade Carlson Wagonlit Travel (CWT) igår ett stabilt, finansiellt resultat för 2015.

CWT ökade sin globala nyförsäljning med 1,7 miljarder USD samtidigt som transaktionerna låg kvar på 61,4 miljoner. Den totala volymen nådde 24.2 miljarder USD vilket speglar reserestriktionerna bland CWT’s kunder i ERM-segmentet (Energy, Resources & Marine). Om vi bortser från ERM-segmentet så ökade transaktionerna med 1,3 %.

CWT behöll den höga kundnöjdheten man har hos Travel Managers (90 %) kombinerat med 88 % kundnöjdhet bland resenärer. Man lyckades även med att behålla 94 % av sina kunder.

2015 var ytterligare ett starkt år för CWT’s egen app CWT To Go. Nyregistreringarna ökade med 62 % till 560 000. Under 2015 lanserade CWT även hotellbokning via CWT To Go vilket bidrog till 10 miljoner USD i ökad hotellförsäljning.

”Även i Sverige och Norden såg vi liknande trender transaktionsmässigt, där Finland utvecklades starkast. Särskilt spännande är det ökande användandet av CWT To Go och det positiva mottagandet av det nylanserade analysverktyget CWT AnalytIQs”, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.

Se mer på film

Infographic – CWT at a glance

CWT är världsledande inom business travel management och meetings och events med representation i fler än 150 länder. Kärnverksamheten är att hjälpa företag och organisationer av alla storlekar att få mest möjliga värde ut av sina affärsresor och möten. CWT har 20 000 anställda världen över. I Sverige är vi ca 200 anställda fördelade på fem kontor. För mer information besök: www.carlsonwagonlit.se Följ oss gärna på Twitter@CWT_Sweden och på Facebook

Johan Wilson, chef för CWT i Norden