CWT’s Business Travel Trends - Teknologi fortsätter driva förändring under 2013

STOCKHOLM, 4 MARS, 2013 – Det mest framträdande temat i CWT’s Business Travel Trends rapport för 2013 är att teknologi med syfte att hjälpa konsumenten ökar kraftigt - nu med fokus på affärsresenären och inte bara privatresenären.

Utvecklingen av konsumentteknologi förändrar vårt beteende i samband med resor samt de förväntningar vi har på reserelaterade produkter. Företag i dag bevakar noga sina rese- och möteskostnader men de fokuserar även mer och mer på hur teknologi på ett bättre sätt kan uppfylla affärsresenärens behov. För att tillmötesgå detta har CWT utvecklat flera resenärsfokuserade produkter, så som, CWT To Go (CWTs prisbelönta App) och CWT Hotel Intel som är en betygsättningssite som avgränsats till ett specifikt företag.

CWT bygger vidare på sin målsättning att leverera ‘The perfect trip’. Detta innebär att 2013 blir det år som de ytterligare stärker sin mobila närvaro genom att skapa personligare och mer relevant service tillgänglig via Smartphone.

”Tack vare vårt senaste förvärv av teknikleverantören, WorldMate känner vi oss trygga med att den kompetens och erfarenhet som de tillför banar väg för att vi ska kunna möta trenden och verkligen tillhandahålla relevant service under resans gång till våra affärsresenärer”, säger Johan Wilson, VD för Carlson Wagonlit Travel i Sverige.

”Och vi nöjer oss inte med detta, utan fokuserar på att kontinuerligt förnya oss och komma med nya lösningar. Det förväntar sig våra kunder”, avslutar Johan Wilson.

Enligt de studier som genomförts vill affärsresenären kunna planera, boka och hantera sitt affärsresande på samma sätt som sitt privata resande. Det betyder att de företag som vill vara i framkant bör ägna 2013 åt att utveckla snabba, relevanta och bokningsbara mobiltjänster.

CWT Business Travel Trends och CWTs övriga rapporter finns tillgängliga för iPad och iPhone – ladda ner från CWT Reports app.

CWT är världsledande inom business travel management och meetings och events med representation i fler än 150 länder. Kärnverksamheten är att hjälpa företag och organisationer av alla storlekar att få mest möjliga värde ut av sina affärsresor och möten. CWT har 20 000 anställda världen över. I Sverige är vi ca 250 anställda fördelade på sex kontor. För mer information besök: www.carlsonwagonlit.se
Följ oss gärna på
Twitter@CWT_Sweden.

Tack vare vårt senaste förvärv av teknikleverantören, WorldMate känner vi oss trygga med att den kompetens och erfarenhet som de tillför banar väg för att vi ska kunna möta trenden och verkligen tillhandahålla relevant service under resans gång till våra affärsresenärer.
Johan Wilson, VD, Carlson Wagonlit Travel, Sverige.