CWT To Go - Hela resan i en enda app

Affärsresebyrån Carlson Wagonlit Travel lanserar en ny version av den prisbelönta appen CWT To Go som samlar det mesta du behöver för affärsresan, vare sig du reser med bil, tåg eller flyg. Den håller dig även uppdaterad på oförutsedda händelser som förseningar och annan praktisk information. Med den här appen kan du alltså samla alla dina resor – även de privata.

På CWT To Go samlas all information in som behövs för resan – allt från biljett till flygtider och väder på destinationen. Det enda som behövs är att man bokar resan via CWT, sedan registreras allt automatiskt. Det går även att komplettera med annan reseinformation som inte bokas från CWT.

Oförutsedda händelser och reseplanering
CWT To Go håller dig uppdaterad om förseningar, inställda flyg, vilken gate flyget går från och andra viktiga ändringar som kan påverka din resa. Åker du med tåg eller bil får du samma information.

Behöver du tips på restaurang?
Letar du efter en bra restaurang eller vill veta vad det blir för väder? CWT To Go begränsas inte bara till resan, utan vägleder användaren även på destinationen

– Det finns flera stressmoment kopplade till resor som till exempel tider och bokningsnummer som man måste hålla reda på. Med vår nya version av CWT To Go samlar vi allt på en och samma plats. Vi vill att våra resenärer får en så smidig resa som möjligt. Har man all information samlad på ett ställe, och med rätt information om färden och slutlig destination, får man ut det mesta av sin resa, säger Johan Wilson, VD på CWT.

Så här fungerar CWT To Go
- Reseplanen registreras automatiskt i CWT To Go när du bokar en resa via Carlson Wagonlit Travel

- Är du kund men har bokat en resa med en annan arrangör, kan du bara vidarebefordra din bokningsbekräftelse eller itinerary till plans@cwttogo.com
- Du kan enkelt lägga till mötesbokningar eller andra aktiviteter på din resa

CWT To Go informerar om:
- Förseningar

- Inställda flighter eller tåg
- Vilken gate eller perrong ditt flyg eller tåg går från

Information om destinationen:
- Valutaomvandlare med dagliga uppdateringar med senaste kursen

- Restaurangguide med karta och global dricksguide
- Väderleksrapport

Om appen
Nya CWT To Go är framtagen av Carlson Wagonlit Travels dotterbolag WorldMate. Appen är kostnadsfri och fungerar med Iphone/Ipad, Android och Blackberry. CWT To Go har hög säkerhetsfaktor; reseinformationen går direkt från CWT till leverantören i stället för till en tredje part.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Wilson, VD, CWT Sverige AB

CWT är världsledande inom business travel management och meetings och events med representation i fler än 150 länder. Kärnverksamheten är att hjälpa företag och organisationer av alla storlekar att få mest möjliga värde ut av sina affärsresor och möten. CWT har 20 000 anställda världen över. I Sverige är vi ca 250 anställda fördelade på sex kontor. För mer information besök: www.carlsonwagonlit.se Följ oss gärna på Twitter@CWT_Sweden.