Johan Wilson går från CWT Norden till CWT Storbritannien och Irland

Johan Wilson, som idag är chef för Carlson Wagonlit Travels (CWT’s) Nordiska verksamhet, går vidare inom koncernen och tar över ansvaret för en av det globala bolagets viktigaste marknader – Storbritannien och Irland.

Johan har varit på CWT sedan 2008 och han har haft flera roller under den tiden – de senaste åren som chef för den nordiska marknaden. Den 1 november träder Johan in i sin nya roll som chef för Storbritannien och Irland och fram tills att en efterträdare är på plats i Norden ansvarar Johan för båda marknaderna parallellt.

“Tillsammans med mina kollegor i Norden har vi byggt en mycket nödvändig nordisk struktur. Det har varit en spännande och viktig resa för att möta kraven från den konkurrensutsatta marknaden vi befinner oss i. Nu när organisationen har format och anpassat sig så är det ett naturligt tillfälle för mig att gå vidare och lämna över till någon annan”, säger Johan Wilson om sitt byte.

Johan bor med sin familj i Stockholm och kommer att pendla till London. ”Det blir naturligtvis ett pussel, men det här jobbet innebär alltid mycket resor, oavsett var man arbetar, så det är inget nytt”.

”Samtidigt som jag kommer sakna kollegorna i Norden och den nordiska marknaden, ser jag fram emot att få arbeta med organisationen i Storbritannien och Irland. Det är en marknad där CWT redan har en stark position som den ledande affärsresebyrån, men där det fortfarande finns ett stort utrymme att växa”, fortsätter Johan.

Nina Bostedt, Nordic Communications Manager, Carlson Wagonlit Travel

CWT är världsledande inom business travel management och meetings och events med representation i fler än 150 länder. Kärnverksamheten är att hjälpa företag och organisationer av alla storlekar att få mest möjliga värde ut av sina affärsresor och möten. CWT har 20 000 anställda världen över. I Sverige är vi ca 150 anställda fördelade på fem kontor. För mer information besök: www.carlsonwagonlit.se Följ oss gärna på Twitter@CWT_Sweden och på Facebook