Ny nordisk Commercial Director hos CWT Meetings & Events

STOCKHOLM, 30 september, 2015 – I sin fortsatta strävan att växa nordiskt rekryterar CWT Meetings & Events en ny Commercial Director.

CWT Meetings & Events vill fortsätta att utvecklas på den nordiska marknaden och stärker därmed upp teamet med en Nordic Commercial Director. Han heter Fredrik Hermelin och rapporterar direkt in i den nordiska ledningsgruppen till Pernilla Andrén.Fredrik kommer att leda hela det nordiska säljteamet, utveckla affären och bidra med sin erfarenhet från globala och lokala strategiska kunder (SMM segmentet) samt innovation och hållbara servicelösningar.

“Målsättningen med rekryteringen av Fredrik är förstås att öka vår Meetings & Events affär och säkerställa att vi erbjuder det som kunden efterfrågar. För att göra det behövde vi, förutom mycket annat, någon med förmågan att arbeta nordiskt. Och Fredrik är så nordisk man kan bli eftersom han bor i Stockholm, har jobbat sju år i Danmark och har en finsk fru”, säger Pernilla Andrén (Nordic Senior Director Meetings & Events) med glimten i ögat.

Fredrik tillträder sin tjänst i mitten av september och kommer att tillhöra CWT’s kontor i Alvik

Nina Bostedt, Nordic Communications Manager, Carlson Wagonlit Travel

För dig skulle vår globala styrka och lokala expertis kunna innebära att du optimerar din totala mötesinvestering. Vi tar hand om allt från produktlanseringar och mötesproduktion till ett helhetsgrepp över hela er mötesstrategi. Vi tar hand om ditt varumärke och vi levererar resultat på din investering – ett resultat som syns på sista raden. For mer information besök:

Pernilla Andrén, Senior Director Meetings & Events Nordic
Målsättningen med rekryteringen av Fredrik är förstås att öka vår Meetings & Events affär och säkerställa att vi erbjuder det som kunden efterfrågar. För att göra det behövde vi, förutom mycket annat, någon med förmågan att arbeta nordiskt. Och Fredrik är så nordisk man kan bli eftersom han bor i Stockholm, har jobbat sju år i Danmark och har en finsk fru.