Tekniska lösningar för events skjuter i höjden under 2015

2015 Meetings and Events forecast från CWT avslöjar trenderna för nästa år

STOCKHOLM, 12 november, 2014 – För tredje året i rad bidrar CWT Meetings & Events, med en 2015 Meetings and Events Forecast som hjälper dig att förstå vad som väntar runt hörnet till nästa år. Hur du ska budgetera, var du ska lägga fokus och hur du på bästa sätt optimerar din mötesinvestering.

Högt upp på agendan nästa år kommer att vara “möteshantering från a till ö” det vill säga att skapa sig en övergripande strategisk kontroll på hela sin mötesinvestering från idé till uppföljning och ROI. Det förenklar dessutom hela utmaningen med efterlevnad av regelverk och policy som blir mer och mer utbredd även utanför läkemedelsindustrin som sedan många år tillbaka har strikta etiska regler.

”Vi ser att teknologi kommer att spela en allt större roll för hela eventet, från specialdesignade delegathanteringssystem till social media och dedikerade eventappar. Mycket pekar på att det finns ett positivt samband mellan användandet av appar och ökat engagemang och nöjdhet från deltagarna”, berättar Pernilla Andren, Senior Director Meetings & Events, Carlson Wagonlit Travel Nordic

Antalet mötesplanerare som vill integrera social media i sin eventstrategi kommer att öka under 2015.

”Att använda sig av Facebookuppdateringar och live tweeting är ju ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att lyfta nivån på kommunikationen och interaktionen, det vill säga och förbättra, optimera och driva på engagemanget hos deltagarna”, fortsätter Pernilla Andrén.

Över 60 % av de som har en smartphone använder den under sociala tillställningar och events. Att skapa och sätta på plats en interaktiv kommunikationsstrategi blir därmed ett helt nytt krav för det moderna eventet.

”På CWT skapar vi just nu en egen mötesapp som vi lanserar till marknaden och våra kunder under början av 2015. Den kommer, sammanfattningsvis, erbjuda deltagarna all mötesinformation via mobilen. Oavsett mötets storlek kommer våra kunder kunna optimera deltagarengagemanget under själva mötet men också säkerställa att de får korrekt information till samtliga deltagare innan, under och efter mötet”, avslutar Pernilla Andrén.

Nina Bostedt, Communications Manager, Carlson Wagonlit Travel

För dig skulle vår globala styrka och lokala expertis kunna innebära att du optimerar din totala mötesinvestering. Vi tar hand om allt från produktlanseringar och mötesproduktion till ett helhetsgrepp över hela er mötesstrategi. Vi tar hand om ditt varumärke och vi levererar resultat på din investering – ett resultat som syns på sista raden. For mer information besök:

Mycket pekar på att det finns ett positivt samband mellan användandet av appar och ökat engagemang och nöjdhet från deltagarna i mötet.
Att använda sig av Facebookuppdateringar och live tweeting är ju ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att lyfta nivån på kommunikationen och interaktionen.