WorldMate – appen för alla resor

Samla alla din resor på ett och samma ställe! Carlson Wagonlits reseapp WorldMate är till för alla – både privatpersoner och affärsresenärer. Med WorldMate får du koll på allt från flyg och hotell till hyrbilar och kartor på destinationen. Perfekt för sommarens resor!

Med WorldMate får du inte bara koll på redan bokade resor, du kan även söka flyg via 800 flygbolag världen över samt boka hotell och hyrbil. All information synkroniseras dessutom automatiskt med din kalender. Har du redan bokat en resa behöver du bara skicka bokningsnumret till trips@worldmate.com så registreras alla uppgifter i appen.

– Vi ser vår app som en reseorganisatör som samlar all information om resan på ett och samma ställe. Appen är dessutom underhållande då man som användare kan söka flyg och boka resor, läsa andra resenärers omdömen om platser och evenemang och få tillgång till kartor och vägbeskrivningar, säger Johan Wilson, VD på Carlson Wagonlit Travel.

WorldMate i korthet

Innan resan

• Söka flyg samt boka hotell och hyrbil
  • Organisera flighter, hotell, möten, hyrbilar och annan transport
  • Kartor och vägbeskrivningar till dina bokningar
  • Skicka reseuppgifter till familj, vänner och kollegor
  • Dela information på Facebook, Twitter och Linkedin

Under resan

• Push-notiser för eventuella förändringar eller förseningar
  • Information om vilken gate eller perrong ditt flyg eller tåg går ifrån
  • Väderleksrapport
  • Läs andra resenärers omdömen på restauranger och evenemang via Yelp.

Om appen
WorldMate är framtagen av WorldMate, ett dotterbolag till Carlson Wagonlit Travel. Appen är kostnadsfri och fungerar med Iphone/Ipad, Android och Blackberry. Appen har över tio miljoner användare världen över. För mer information, vänligen besök www.worldmate.com

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Wilson, VD, CWT Sverige AB

CWT är världsledande inom business travel management och meetings och events med representation i fler än 150 länder. Kärnverksamheten är att hjälpa företag och organisationer av alla storlekar att få mest möjliga värde ut av sina affärsresor och möten. CWT har 20 000 anställda världen över. I Sverige är vi ca 250 anställda fördelade på sex kontor. För mer information besök: www.carlsonwagonlit.se Följ oss gärna på Twitter@CWT_Sweden.

Snabbfakta