Brian Cordischi blir Head of Investment Strategy på Carnegie Privatbank

Brian Cordischi har utsetts till CIO & Head of Investment Strategy (chef för investeringar och kapitalförvaltning) inom Carnegie Privatbank i Sverige. Han har 20 års erfarenhet av analys, kapitalförvaltning och rådgivningsverksamhet från bland annat Goldman Sachs och Barclays Wealth.

Brian Cordischi har en bred internationell erfarenhet från några av de främsta finansiella institutionerna globalt och har arbetat med alla typer av tillgångsklasser. Han har bland annat varit Head of Investment Management inom Barclays Wealth, chef för delar av Goldman Sachs europeiska tradingverksamhet samt varit med att starta fondbolaget Premier Alpha Capital Group. Han har också erfarenhet av den nordiska marknaden som tidigare anställd på Öhman Fondkommission och Alfred Berg. Brian Cordischi kommer att tillträda sin roll på Carnegie under maj månad.

– Brian är som klippt och skuren för att leda gruppen som förvaltar en stor del av privatbankens kunders kapital. Han har en oöverträffad kunskap och erfarenhet av olika tillgångsslag, vilket är nyckeln till att sätta samman portföljer med god avkastning över tiden. Rekryteringen är en del i vår satsning att bygga upp de främsta förvaltningstjänsterna på marknaden, säger Thomas Eriksson, VD för Carnegie.

Carnegie Privatbank har cirka 120 anställda och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Totalt har Carnegie-koncernen cirka 110 miljarder kronor under förvaltning inom fonder, private banking och strukturerade instrument. I november 2012 blev Carnegie Privatbank utnämnd till bästa private bank i Sverige av tidningen Privata Affärer.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Koch, kommunikationschef, telefon: 073-417 86 39, e-post: andreas.koch@carnegie.se

Carnegie är en ledande oberoende investmentbank med nordiskt fokus. Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, investment banking, private banking och kapitalförvaltning. Antalet medarbetare uppgår till cirka 700, fördelat på kontor i sju länder.