Carnegie har högst anseende inom svensk aktieanalys och mäkleri!

- Enligt marknadsundersökning bland svenska institutioner

Institutionella investererare placerar Carnegie i toppen av svensk aktieanalys, mäkleritjänter och corporate access, enligt Kantar Sifo Prosperas senaste kundundersökning.  Carnegie kan därmed sammanfatta året med topplaceringar inom samtliga verksamhetsområden på den svenska marknaden.

Carnegie upprepar fjolårets topprankingar och placeras återigen högst när svenska institutioner värderar marknadens aktieanalys- och mäkleritjänster för 2017. Det framgår av Kantar Sifo Prosperas senaste kundundersökning. Investmentbanken toppar såväl den totala rankingen som samtliga utvärderade kategorier: analys & rådgivning, exekvering, samt ”corporate access”(investerarmöten).

– Vi är övertygade om att den värdekedjan är central för kunden, att få tillgång till såväl högkvalitativ aktieanalys, relevanta investerarmöten och ett effektivt aktiemäkleri. Det är så Carnegie skapar mervärde och vi väldigt glada över att kunderna upplever en hög kvalitet i alla delar, säger Henric Falkenberg chef för Carnegie Securities.

Marknadsundersökningen genomförs årligen och omfattar intervjuer med representanter från ett 60-tal stora institutionella placerare i Sverige. Carnegie har tidigare under året fått ytterligare starka kunderkännanden inom samtliga verksamhetsgrenar, såväl företagsrådgivning som private banking, aktieanalys och företagsobligationer.

Henric Falkenberg, Chef Carnegie Securities

Telefon: +46 734 17 91 01

Carnegie Investment Bank är marknadsledare inom Investment banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 djupt kunniga och engagerade medarbetare bygger vi tillsammans en värdeskapande kunskapsbank med kunden i fokus.