Carnegie har Sveriges nöjdaste Private Bankingkunder!

- För fjärde året i rad, enligt Kantar Sifo Prospera

För fjärde året i följd toppar Carnegie kundnöjdheten inom privat förmögenhetsrådgivning. Det framgår av Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning bland svenska Private Bankingaktörer som offentliggjordes under måndagen.

Carnegie toppar hela 8 av 12 kategorier när svenska Private Bankingaktörer utvärderas av kunderna: personliga kontakter, service och tillgänglihet, skräddarsydda lösningar, löpande rådgivning, kompetens inom investeringsrådgivning, track record, nyhets- och marknadsinformation, samt rapportering. Det är fjärde året i rad som Carnegie toppar Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning.

Vi utvärderar kundnöjdhet på fler sätt, samtidigt blir vi  lika glada varje gång en utomstående part bekräftar resultaten. Utöver vårt löpande kundfokus tror jag att många kunder uppskattar värdet av den samlade kompetens som finns att tillgå på Carnegie. Vi lutar till exempel vår rådgivning mot marknadens vassaste aktieanalys och kan ebjuda kunderna unika investeringsmöjligheter genom vår höga aktivitet bland företagstransaktioner, säger Jonas Predikaka, chef för Private Banking på Carnegie.

Kantar Sifo Prospera genomför kundundersökningen för Private Banking årligen. Resultatet baseras på över 600 intervjuer fördelat på två kundkategorier; förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar överstigande fem miljoner kronor samt företagare, som är både ägare och VD, med finansiella tillgångar överstigande fem miljoner kronor.

Jonas Predikaka, chef för Private Banking
E-post: jonas.predikaka@carnegie.se

Telefon: 0734- 17 92 02

E-post: rickard.buch@carnegie.se

Telefon: 0734-17 91 01

Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, Investment Banking, och Private Banking. Antalet medarbetare uppgår till cirka 600, fördelat på kontor i sex länder.