Carnegie Private Banking i topp - tredje året i rad!

Konkurrerande branschaktörer värderar Carnegie högst på svenska Private Bankingmarknaden, enligt Euromoney’s årliga undersökning som offentligjordes under onsdagen.

Det är tredje året i rad som professionella aktörer inom Private Banking utser Carnegie som nummer ett på den svenska marknaden, enligt den londonbaserade tidskriften Euromoney. Över 2000 svar ligger till grund för resultatet, där branschaktörer själva har utvärderat konkurrenternas erbjudande och ställning på marknaden.

Carnegie får högst betyg såväl totalt som inom kategorierna analys & kapitalallokering, samt tjänster riktade till privatpersoner med en förmögenhet på 5-30 miljoner dollar.

Bakom framgångsrika resultat ligger alltid stora ansträngningar. Vi har alltid kunderna i fokus men det är givetvis hedrande att även branschkollegor uppfattar våra höga ambtioner. Vi har alla ett gemensamt intresse av att hålla en hög kvalitet på marknadens utbud och jag tror att vi kan inspireras av varandra i den utvecklingen, säger Jonas Predikaka, chef för Carnegie Private Banking.

Carnegie Private Banking har haft en stark utveckling under flera år med stärkt anseende på den svenska marknaden. I tillägg till årets erkännande från Euromoney så har Carnegie även toppat rankingen i Kantar Sifo Prosperas årliga kund- och marknadsundersökning de senaste tre åren.

Jonas Predikaka, Chef Private Banking
E-post: jonas.predikaka@carnegie.se

E-post: rickard.buch@carnegie.se
Telefon: 0734-17 91 01

Carnegie är en finansiell rådgivare som skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, Investment Banking, och Private Banking. Antalet medarbetare uppgår till cirka 600, fördelat på kontor i sex länder.