Carnegie toppar Financial Hearings ranking

Carnegie har återigen tilldelats förstaplatsen i Financial Hearings årliga ranking av mäklarhusen i Sverige. Resultatet baseras på intervjuer med 40 institutioner.

I hela 13 av 19 kategorier toppar Carnegies analytiker rankinglistorna. Carnegies team har förstaplatsen inom följande sektorer; strategi, makro, bank & försäkring, medicinteknik, läkemedel & bioteknik, IT, energi, metall & gruvor, detaljhandel, transport, telekom, teleoperatörer och småbolag. Inom övriga sex sektorer rankas Carnegie som tvåa eller trea.

Förstaplatsen inom kategorin årets analytiker delades mellan tre personer, varav två från Carnegie: Martin Nilsson och Peter Lagerlöf. Carnegies Frida Willmansson blev utnämnd till ”årets rookie”.

”Det är mycket glädjande att se att kunderna återigen värderat vårt arbete högt. Vi har ett starkt team av duktiga personer som har varit intakt under en längre period och vi har många interna talanger som utvecklas i företaget”, säger Christian Wierup, chef för Securities på Carnegie i Sverige.