Carnegies Tina Jansson utsedd till Årets Employer Branding-person

Carnegies personalchef Tina Jansson har blivit utsedd till årets Employer Branding-person i konsultföretaget Universums årliga undersökning. Motiveringen är att Tina Jansson genom envist arbete på kort tid stärkt Carnegies position som en attraktiv arbetsgivare.

”Carnegie har haft ett tufft år och utstått mycket kritik. Därför är det särskilt glädjande att vi nått ut med budskapet om den bredd av otroligt motiverade och fokuserade människor som finns här. Vi har stärkt synligheten i prioriterade målgrupper med en ärlig och öppen attityd”, säger Tina Jansson, Carnegies personalchef.

Det är fjärde året som Universum delar ut pris till de företag som utmärkt sig inom Employer Branding under året. Tina Jansson började på Carnegie 2005 och tillträdde som personalchef i maj 2007. Sedan dess har arbetet med att stärka Carnegies varumärke som arbetsgivare inriktats mot att öka synligheten i utvalda målgrupper genom bl.a. ett ökat antal aktiviteter riktade mot universitet och högskolor och en ökad exponering i högskolemagasin. Ett tydligt mål har varit att bli ett öppnare och mer transparent företag och visa på bredden av kompetenser inom Carnegie.

Motiveringen till utmärkelsen Årets Employer Branding-person lyder:

Årets Employer Branding-person är en kvinna som har visat stort mod. Hon har lyckats med det allra svåraste som man kan vara med om; att i en tid av interna svårigheter med externa image effekter, envist och positivt bedrivit arbetet med att lyfta fram det egna företaget som en attraktiv arbetsgivare, och dessutom lyckats med detta på kort tid. Utöver detta har hon genom sitt arbete varit först ut i en bransch som tidigare inte arbetat med frågorna och många har därför följt i hennes fotspår. Hon har med fingertoppskänsla valt intervjupersoner i profileringen gentemot unga människor, med kraft spridit vikten av arbetet internt och med mod fortsatt sitt arbete genom svåra tider. Årets val var därför lätt.

Universum arbetar sedan 18 år tillbaka uteslutande med arbetsgivarimage. Universums undersökningar besvaras årligen av 180 000 studenter och unga akademiker i 28 länder.
För mer information, kontakta gärna:

Andreas Koch, Informationschef, telefon 08–676 86 39.