Carnegies valberedning utsedd

I enlighet med beslutet av bolagsstämman 2005 har styrelsens ordförande Lars Bertmar kontaktat större aktieägare för att utse minst tre men högst fem företrädare från bolagets större ägare att tillsammans med honom utgöra valberedning. Valberedningen inför bolagsstämman 2006 utgörs av följande ledamöter: Kjartan Gunnarsson, vice ordförande i Landsbanki, ordförande, e-postadress: kjartan@xd.is Henrik Didner, Didner & Gerge, ledamot, e-postadress: henrik.didner@dgfonder.se Mats Lagerqvist, Robur, ledamot, e-postadress: mats.lagerqvist@robur.se Mikael Nordberg, Firstnordic Fonder, ledamot, e-postadress: mikael.nordberg@firstnordic.com Lars Bertmar, styrelseordförande D. Carnegie & Co AB, ledamot, e-postadress: larber@carnegie.se Synpunkter och förslag på styrelsens sammansättning inför bolagsstämman 2006 kan ställas till var och en av valberedningens medlemmar på e-postadress som angivits ovan. Synpunkter skall för att kunna beaktas av valberedningen inlämnas i god tid innan valberedningens förslag skall presenteras, vilket planeras ske den 9 februari 2006. För ytterligare information, kontakta Birgitta Henriksson, IR, 08-676 86 39.