Information från Carnegies valberedning

Valberedningen har idag informerats om att Lars Bertmar, ordförande i D. Carnegie & Co AB, inte kommer att ställa upp för omval inför bolagsstämman den 23 mars 2006. Lars Bertmar var koncernchef för Carnegie 1990-2003 och har därefter varit styrelseordförande. Valberedningen har även informerats om att Thor Bjorgolfsson, som representerar Carnegies huvudägare Landsbanki Islands, inte kommer att ställa upp för omval inför bolagsstämman 2006. Vidare har Henrik Didner, som företräder Didner & Gerge Fonder AB, idag meddelat sin avgång ur valberedningen. Valberedningen inför bolagsstämman 2006 utgörs därmed av följande ledamöter: Kjartan Gunnarsson, vice ordförande i Landsbanki Islands, ordförande, e-postadress: kjartan@xd.is Mats Lagerqvist, Robur, ledamot, e-postadress: mats.lagerqvist@robur.se Mikael Nordberg, Danske Bank, ledamot, e-postadress: mikael.nordberg@danskecapital.com Lars Bertmar, styrelseordförande D. Carnegie & Co AB, ledamot, e-postadress: larber@carnegie.se Valberedningens förslag avses presenteras den 9 februari 2006. För ytterligare information, kontakta Kjartan Gunnarsson, valberedningens ordförande, +354 893 7079, eller Birgitta Henriksson, IR, 08-676 86 39.