Karin Söderqvist Lindoff blir ny chef för Carnegie Privatbank

Karin Söderqvist Lindoff har utsetts till ny chef för Carnegie Privatbank i Sverige. Hon har mer än 20 års erfarenhet av verksamheten inom kapitalförvaltning och rådgivning och kommer närmast från Swedbank, där hon är biträdande chef för private banking.

Karin Söderqvist Lindoff har tidigare haft ett flertal chefsbefattningar inom SEB Private Banking och SEB Retail Banking. Hon har därutöver arbetat som makroanalytiker och förvaltare. Karin Söderqvist Lindoff tillträder sin tjänst i mars 2013

– Karin Söderqvist Lindoff har rätt personlighet för att utveckla Carnegie Privatbank. Hon är driven, har gedigen erfarenhet av private banking inom alla segment och har framgångsrikt byggt upp och utvecklat private banking-verksamheter under lång tid. Carnegie har en uttalad ambition att växa inom private banking och Karin Söderqvist Lindoff får en nyckelroll i denna utveckling, säger Thomas Eriksson, VD för Carnegie.

– Jag ser verkligen fram emot att få leda Carnegie Privatbank in i nästa fas. Carnegie har en lång tradition inom området och det känns extra spännande att komma in nu när Carnegie har en tydlig ambition att växa och utveckla sitt erbjudande, säger Karin Söderqvist Lindoff.

Privatbanken har cirka 120 anställda och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Totalt har Carnegie-koncernen cirka 100 miljarder kronor under förvaltning inom fond- och private banking-verksamhet. I november 2012 blev Carnegie Privatbank utnämnd till bästa private bank i Sverige av tidningen Privata Affärer.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Koch, kommunikationschef, telefon: 073-417 86 39, e-post: andreas.koch@carnegie.se

Carnegie är en ledande oberoende investmentbank med nordiskt fokus. Carnegie skapar mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom områdena värdepappershandel, investment banking, private banking och kapitalförvaltning. Antalet medarbetare uppgår till cirka 700, fördelat på kontor i sju länder.