Kunderna ger högsta betyg till Carnegies uppdragsanalys

Carnegie säkrar topplaceringen i Kantar Sifo Prosperas ranking för uppdragsanalys i Sverige för första gången och får högsta betyg av kunderna. Det framgår av en färsk Prospera undersökning där mer än 200 köpare av uppdragsanalys sätter betyg på sina banker.

"Det är en enastående prestation av vårt team att ta sig till toppen på så kort tid.  Vi har haft som mål att göra uppdragsanalys med samma höga krav på integritet och kvalitet som vår vanliga, institutionella analys. Det här fina betyget visar att våra kunder värdesätter det arbete vi gör. Det är det som verkligen betyder något,” säger Lena Österberg, Global Head of Research.

Carnegie fick högsta betyg i kategorierna starkaste varumärke, fundamental analys samt corporate access. Den sammanvägda poängen visar också att Carnegies kunder värdesätter analytikernas integritet och deras djupa förståelse för de branscher de täcker.

“För ungefär ett år sedan gick Carnegie Commissioned Research och Penser Access samman, och inom mindre än 12 månader har vi blivit marknadsledare. Synergierna från förvärvet är verkligen tydliga här; ett starkt varumärke och en bred distribution, som nu täcker både institutionella och privata investerare, kombinerat med ett enastående arbete inom corporate access. Som med allt vi gör är kunden alltid i fokus. Det är också värt att nämna att denna framgång är resultatet av ett fantastiskt teamarbete,” säger Erika Langåker, Head of Commissioned Research.

För mer information, vänligen kontakta:

Erika Langåker
Head of Commissioned Research, Carnegie