PLACERING AV AKTIER I CLOETTA AB

26 november 2013

Nordic Capital Fond V (”Nordic Capital”) och fonder med CVC Capital Partners (”CVC”) som rådgivare har genom sina respektive holdingbolag Cidron Pord S.A.R.L. (”Cidron”) och Godis Holding S.A.R.L. (”Godis”) anlitat Carnegie Investment Bank och Handelsbanken Capital Markets för att utreda förutsättningarna för en placering av B-aktier i Cloetta AB.

Om placeringen genomförs, kommer priset att fastställas genom en s.k. accelererad bookbuilding-process riktad till ett begränsat antal svenska och internationella institutionella investerare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Nordic Capital
Katerina Janerud, Communications Manager
NC Advisory AB, rådgivare till Nordic Capitals fonder
katerina.janerud@nordiccapital.com

CVC Capital Partners
James Olley, Brunswick Group
Tel: +44 (0)20 7404 5959
cvceurope@brunswickgroup.com

Om Nordic Capital

Nordic Capitals private equity-fonder har sedan 1989 investerat i stora och medelstora företag framförallt i Norden. Genom att vara en engagerad ägare och genom fokuserad strategisk utveckling och operationella förbättringar skapar Nordic Capital förutsättningar för värdeökning i sina investeringar. Nordic Capital-fondernas investerare är huvudsakligen av internationella institutioner. Nordic Capitals fonder investerar i företag i norra Europa och i utvalda investeringsmöjligheter internationellt. Nordic Capitals fonder är baserade på Jersey, Kanalöarna. Rådgivare till fonderna är NC Advisory-bolagen i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. För mer information om Nordic Capital se www.nordiccapital.com.

Om CVC

CVC är ett ledande internationellt Private Equity och rådgivningsbolag. CVC grundades 1981 och har idag ett nätverk bestående av 21 kontor med omkring 270 anställda i Europa, Asien och USA. CVC förvaltar fonder åt över 300 investerare, inkluderande pensionsfonder, finansiella institutioner, statliga investeringsfonder och andra investerare. Fram till idag har CVC rest över 60 miljarder US dollar i fonder och genomfört över 300 investeringar i ett stort antal industrier och länder över hela världen. Det aggregerade transaktionsvärdet av dessa investeringar är 167 miljarder US dollar. För närvarande äger CVCs fonder över 60 företag runt om i världen som tillsammans har en omsättning överstigande 130 miljarder US dollar och totalt omkring 400 000 anställda. För mer information se www.cvc.com.