Kvartalsrapport för perioden 2000-01-01 - 2000-03-31

Report this content

KVARTALSRAPPORT FÖR PERIODEN 2000-01-01 - 2000-03-31. Verksamhet under perioden i sammandrag. * Med anledning av CashGuards ansökan om notering på OM Stockholmsbörsens O-lista omregistrerades CashGuards aktie från IM till VPC. Denna händelse föranledde ett handelsstopp under vecka 10 i mars 2000. * Tillfälligt finns aktien noterad under övriga inofficiella noteringar genom Erik Penser Fondkommission AB. * Under första kvartalet 2000 fortsatte den positiva försäljningstrenden som startade under 1999. * Omsättningen ökade med drygt 3 gånger jämfört med perioden föregående år. * Resultatet för perioden förbättrades med 2,7 Mkr jämfört med föregående års resultat. * Leverans har skett till 22 nya butiker under 1:a kvartalet. * Under perioden har order tecknats motsvarande 41% av årets budgeterade försäljning. * Under första kvartalet 2000, förstärktes organisationen med 4 personer genom nyrekrytering. * Under perioden etablerade bolaget filialer i Göteborg och Malmö. CashGuards fakturerade försäljning var 11.402 Tkr under det första kvartalet, att jämföra med 3.489 Tkr det första kvartalet 1999, vilket är en ökning med 227%. Periodens resultat var 1.153 Tkr (-1.544 Tkr). Resultatet per aktie blev 0,3 öre för perioden (-6,2 öre). Nästa rapport beräknas utkomma 2000-09-04 Denna rapport är ej granskad av revisor. Leif Nordqvist, VD CashGuard AB ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/28/20000427BIT02110/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/04/28/20000427BIT02110/bit0002.pdf Hela rapporten