Nu 1.000 sålda CashGuard-system

Report this content

Nu 1.000 sålda CashGuard-system. * Sedan starten 1995 har CashGuard nu sålt över 1.000 system. * CashGuard har säkrat 80 % av årets prognostiserade försäljning * CashGuards aktier blev noterade på O-listan den 29 maj 2000. CashGuard har nu sålt sitt tusende system för sluten kontanthantering. Det är främst livsmedelsbutiker som tidigare satsat på systemet men på senare tid har även efterfrågan ökat från bensinstationer, stormarknader, banker och andra som hanterar kontanter. Kunderna finns främst i Sverige och Norge. En lyckad installation hos 7 Eleven i Oslo har stoppat ett rån och rånarna fick lämna butiken tomhänta. Detta fick stor uppmärksamhet i den Norska televisionens nyhetsinslag. Ett 40-tal butiker hos ICA, VIVO och KF står nu i kö för att få CashGuard installerade. CashGuard AB expanderar kraftigt Antalet anställda har fördubblats från 1999 till i maj 2000. Organisationen omfattar nu ca 30 personer och under året beräknas ytterligare ett 10-tal personer behövas. CashGuard finns, förutom med huvudkontor i Täby (Stockholm) även representerade i Göteborg, Malmö, Karlstad, Oslo samt i Offenbach (Tyskland). Europasatsningen kommer att påbörjas senare under året och under 2001. Styrelsen har förstärkts med Tomas Johansson med bakgrund som vice VD från Föreningssparbanken samt Kjell Jacobsson som är arbetande styrelseordförande i Resco AB som också är noterad på Stockholms fondbörs O-lista. CashGuard har nyligen flyttat till nya och ändamålsenliga lokaler på 2.200 kvm i Täby där bolaget nu finns representerade i en hel fastighet och med egen lagerhantering vilket ökar leveranskapaciteten. 80 % av årets prognostiserade försäljning säkerställd Det har varit en mycket god efterfrågan på CashGuards system. Hittills har en försäljning på 40 miljoner kronor säkerställts, varav system för 18 miljoner skall levereras senare i år. Nästkommande ekonomiska rapport kommer att ske enligt plan och kommer att omfatta perioden januari - juni 2000 och publiceras i sin helhet efter sommaren. CashGuards aktier noteras nu på O-listan CashGuard AB är verksamt inom området säker kontanthantering och är sedan 1995 ett publikt bolag. CashGuards aktie finns sedan den 29 maj 2000 noterad på Stockholms fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/09/20000609BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/09/20000609BIT00450/bit0002.pdf