Cassandra Oil AB (publ):s teckningsoptioner fullt tecknade

Vid årsstämman den 25 april 2016 beslutades om emission av 2 000 000 st teckningsoptioner. Varje teckningsoption berättigar till teckning av en aktie för 5,25 kr under perioden 1 maj 2019 – 31 december 2019. 1 000 000 st teckningsoptioner har tecknats av styrelseordförande Finn Johnsson och 1 000 000 st teckningsoptioner har tecknats av helägda dotterbolaget Cassandra Oil Technology AB som i sin tur vidareöverlåtit 570 000 st teckningsoptioner till ett antal nyckelpersoner i bolagets ledning och organisation. Ersättning har erlagts i enlighet med Black & Scholes värderingsmodell. Resterande 430 000 st skall användas till framtida rekryteringar.

Anders Olsson, VD Cassandra Oil AB, tel: +46 761 63 21 00

Cassandra Oil är ett svenskt miljöföretag som med hjälp av ny teknik producerar olja ur kolvätehaltigt material, till exempel uttjänta bildäck, plastavfall, "oljesludge", spillolja och på sikt även oljesand, oljeskiffer och elektronikskrot. Cassandra Oils aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm med kortnamn CASO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser. Antalet aktieägare uppgår till drygt 8 000.