Cassandra Oil AB ger ut informationsmemorandum med ny information

Med anledning av den pågående företrädesemissionen i Cassandra Oil AB har bolaget givit ut ett investeringsmemorandum som finns tillgängligt på bolagets hemsida.

Memorandumet innehåller information som tidigare inte offentliggjorts avseende bolagets framtidsutsikter.

I huvudsak håller bolaget fast vid den framtidsutsikt som publicerades 2 september 2015 med skillnaden att utvecklingen förskjutits.

På grund av många frågor kring emissionen vill bolaget också meddela att Anders Olsson såväl som resten av styrelsen och övriga insynspersoner uttalat att de kommer att teckna sig för tilldelade aktier. För mer information, vänligen ta del av memorandumet via länken nedan.

Cassandra Oil är ett svenskt miljöföretag som med hjälp av ny teknik producerar olja ur kolvätehaltigt material, till exempel uttjänta bildäck, plastavfall, ”oljesludge”, spillolja och på sikt även oljesand, oljeskiffer och elektronikskrot. Cassandra Oils aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm med kortnamn CASO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser. Antalet aktieägare uppgår till ca 8 000.