Cassandra Oil delårsrapport. Januari – Juni 2012

Nedan angivna nyckeltal avser koncernens nya verksamhet som förvärvats per den 1 april 2012 och som bedrivs genom dotterbolaget Cassandra Oil Technology AB. Eftersom Cassandra Oil Technology AB inte existerade under jämförelseperioden följer av IFRS 3 Rörelseförvärv, att jämförelsesiffrorna för perioden april – juni 2011 blir noll. Jämförelsesiffrorna har därför utelämnats.

• Koncernens omsättning under det andra kvartalet 2012 uppgick till 0,0 MSEK.

• Rörelseresultatet för det andra kvartalet var -4,0 MSEK. Nettoresultatet uppgick till -4,0 MSEK eller -0,15 SEK per aktie.

• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick för det andra kvartalet till -4,0 MSEK eller -0,15 SEK per aktie.

• Koncernens likvida medel uppgick vid periodens slut till 39,8 MSEK vilket motsvarar 1,54 SEK per aktie.

• Eget kapital i koncernen uppgick vid periodens utgång till 56,5 MSEK eller 2,19 SEK per aktie. Koncernens soliditet uppgick till 87,8 procent.

• Förvärvet av Cassandra Oil Technology AB samt överlåtelsen av Factum Electronics AB har verkställts per den 1 april 2012.

• Sakutdelningen av aktierna i Rentunder Holding AB och Blasieholmen Investment Group AB har verkställts med avstämningsdag den 12 april 2012.

• En nyemission med företrädesrätt för aktieägarna före apportförvärvet fulltecknades och tillförde Cassandra Oil AB ca 8,3 MSEK före emissionskostnader.

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

• Cassandra Oil och NSR Produktion AB, dotterbolag till Nordvästra Skånes Renhållnings AB (”NSR”), har ingått avtal om att Cassandra skall etablera verksamhet på NSR:s anläggning i Helsingborg.

Läs PDF för den kompletta rapporten.

Cassandra Oil AB (publ)

Erik Nerpin
Styrelseordförande

Per Laine, VD
tel +46-76-830 00 99

Eller besök bolagets http://www.cassandraoil.se

OM CASSANDRA OIL AB

Cassandra Oil AB (publ) (org nr 556526-6516) är ett svenskt företag som med hjälp av ny teknik ska producera olja och gas ur kolvätehaltigt material, t ex uttjänta bildäck, plastavfall, ”oljesludge”, spillolja och på sikt även oljesand, oljeskiffer och elektronikskrot.

Cassandra Oil har sitt huvudkontor i Västerås. Adress Sjöhagsvägen 14, 721 32 Västerås. Tel 021-49 53 220. Styrelsen har sitt säte i Stockholm.

Cassandra Oils aktie är listad på NASDAQ OMX First North med kortnamn CASO. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser. Antalet aktieägare uppgår till ca 6.200.

För ytterligare information, se Cassandra Oils hemsida http://www.cassandraoil.se