Castcom AB i konkurs

Castcom AB i konkurs Castcoms pågående diskussioner med finansiärer har inte lett till att en tillfredställande lösning har uppnåtts. Styrelsen har därför efter intensiva förhandlingar tvingats ansöka om att försätta bolaget i konkurs, vilket idag beslutats vid Handens Tingsrätt. - Castcoms finansiella läge är en direkt följd av den generella IT- krisen på riskkapitalmarknaden, som här drabbar ett bolag med spetskompetens, tekniskt världledande lösningar och med en mycket stor potentiell marknad säger Richard McHugh, VD på Castcom. Castcom AB (publ) grundades 1998 och är noterat på Nya Marknaden, med beteckning "CCOM". För mer information, kontakta: Richard McHugh, VD Castcom AB Tel: 08-556 070 63 Mobil: 070-664 07 10 richard.mchugh@castcom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/05/20010705BIT00660/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/05/20010705BIT00660/bit0002.pdf