Castcom anställer partner från Deloitte & Touche som finanschef

Castcom anställer partner från Deloitte & Touche som finanschef Stefan Hallgren, partner på Deloitte & Touche, har anställts som finanschef på Castcom. Han tillträdde den 1 oktober. Stefan Hallgren har i nästan 20 år arbetat som konsult och revisor. Under de senaste åren har Stefan varit verksam inom Deloitte & Touche tillväxtgrupp där inriktningen har varit att stötta tillväxtbolag under utvecklingsstadiet. - Att jag börjar hos Castcom beror på att bolaget har en unik produkt med stor marknadspotential samt en stark företagsledning och styrelse med lång erfarenhet av hur man driver ett företag under snabb tillväxt, kommenterar Stefan Hallgren. Han fortsätter: - Det känns oerhört stimulerande att kunna utnyttja mina erfarenheter från Deloitte & Touche till att påverka utvecklingen i ett tillväxtföretag som Castcom. Om Contact Center-marknaden Marknaden kan delas upp i två områden, traditionella telefonbaserade (PBX) lösningar och Internetbaserade lösningar. De flesta spelarna är amerikanska, och Castcom är den tekniskt ledande europeiska aktören inom internetbaserade contact centers. Idag finns det ca 5 miljoner agenter i USA som jobbar i någon form av call center. I Europa är motsvarande siffra drygt 1 miljon och tillväxten är ca 40% per år. Den största marknaden är USA, följt av Tyskland och England. Om Castcom Castcom utvecklar och marknadsför ledande programvaruprodukter för mänskliga kontakter och kundservice på Internet. Företagets produkter bygger på en egenutvecklad patentsökt kommunikationsplattform. Denna är IP-baserad och stöder även bredbandsapplikationer och wireless Internet. Huvudprodukten är "Castcom Contact", en Internetbaserad call center lösning, sk contact center, som gör det möjligt för företag, sajter och portaler att öka interaktivitet och mänsklig kontakt över Internet. Castcom Contact hanterar alla medier t ex traditionell telefoni, IP- telefoni, realtids chat och e-post. Castcom AB (publ) grundades 1998. VD är Richard McHugh och styrelsen leds av Klas Carlin. Företaget har 40 anställda och kontor i Stockholm och Nynäshamn. Castcom är noterat på Nya Marknaden, med beteckning "CCOM". För mer information, kontakta: Stefan Hallgren, Finanschef Castcom AB Tel: 08-556 070 63 Mobil: 070-228 77 86 stefan.hallgren@castcom.com Terese Neivelt, PR-manager & Investor Relations Castcom AB Tel:08-556 070 63 Mobil: 070-220 20 26 terese.neivelt@castcom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00370/bit0002.pdf