Castcom och NterWorld skriver samarbetsavtal

Castcom och NterWorld skriver samarbetsavtal Castcom och NterWorld tecknar samarbetsavtal för konsulting, utbildning och försäljning av contact center-lösningen, Castcom Contact. Nterworld arbetar som oberoende konsult kring global direktkommunikation samt service och support över nätet. - Castcom är en framstående leverantör av contact center. Som oberoende konsulter kan vi erbjuda våra kunder djup kunskap i hur organisationer effektiviserar sin kundkommunikation över Internet och vilka contact center-lösningar som passar deras kommunikationsbehov bäst, säger Mia Rolf, vd på NterWorld. Hon fortsätter: För att kunskapssäkra oss själva är det ett naturligt steg att fördjupa samarbetet med företag som Castcom genom samarbetsavtal. NterWorld kommer att presentera Castcoms contact center-lösning för presumtiva kunder och samarbetet kan komma att omfatta att NterWorld även erbjuder utbildning i Castcoms produkter längre fram. - För oss är det mycket värdefullt att samarbeta med NterWorld. Företaget har stor kunskap om hur man erbjuder den bästa kundservicen över Internet. Konkret kommer vi kommer att arbeta med kundprospektering och kundbearbetning. Framöver kommer vi att diskutera en lösning där NterWorld erbjuder utbildning i vår produkt åt våra kunder, säger Sven Engler, försäljningschef Castcom. Det skulle ge våra kunder en kundservicedimension, utöver den systemutbildning vi själva kan ge, fortsätter han. Castcom Contact är den enda lösningen på marknaden som från början är utformad för att hantera alla slags kundkontakter. Hantering och uppföljning sker på samma sätt oavsett om kundkontakterna utgörs av e- post, realtidschat, IP-telefoni (VoIP) eller traditionell telefoni. Applikationen Castcom SiteAssistant kombinerar text, ljud och videokommunikation via ett grafiskt gränssnitt, vilket möjliggör att handläggaren i contact centret kan fungera som expedit. Kunden får därmed en webbaserad contact center-lösning för kvalificerad kundservice på Internet och via telefoni. Om contact center-marknaden Marknaden kan delas upp i två områden, traditionella telefonbaserade (PBX) lösningar och internetbaserade lösningar. De flesta spelarna är amerikanska, och Castcom är den tekniskt ledande europeiska aktören inom internetbaserade contact center. Idag finns det ca 5 miljoner agenter i USA som jobbar i någon form av call center. I Europa är motsvarande siffra drygt 1 miljon och tillväxten är ca 40% per år. Den största marknaden är USA, följt av Tyskland och England. Om Castcom Castcom utvecklar och marknadsför ledande programvaruprodukter för mänskliga kontakter och kundservice på Internet. Företagets produkter bygger på en egenutvecklad patentsökt kommunikationsplattform som är helt IP-baserad. Huvudprodukten är "Castcom Contact", en Internetbaserad call center lösning, sk contact center, som gör det möjligt för företag att öka interaktivitet och mänsklig kontakt över Internet. Castcom Contact hanterar alla medier t ex traditionell telefoni, IP-telefoni, realtids chat och e-post. Castcom Contact riktar sig till företag som aktivt använder webben och eller telefoni i sina affärsrelationer och har behov av att förbättra sin interaktiva kundtjänst. Castcom Contact ger företag och call center möjlighet att samordna all kundtjänstverksamhet och hantering av alla kundkontakter i ett och samma system. Castcom AB (publ) grundades 1998. VD är Richard McHugh och styrelsen leds av Klas Carlin. Företaget har 43 anställda och kontor i Stockholm och Nynäshamn. Castcom är noterat på Nya Marknaden, med beteckning "CCOM". Om NterWorld NterWorld erbjuder konsultation i form av oberoende utvärdering, rådgivning och projektledning inom global direktkommunikation och service & support över nätet. NterWorlds tjänster omfattar även utbildning i hur man på bästa sätt ger direkt och personlig kundservice över Internet. Genom ett tätt samarbete med system-och tjänsteleverantörer på marknaden, bibehåller NterWorld en bred kunskap om utbud och möjligheter. Och genom att agera utan exklusivt beroende kan NterWorld ta ansvar för att hela processen i kundrelationen får stöd, till förmån för kundföretagen. Målet med att samarbeta med NterWorld ska vara att effektivisera processen från behovsanalys och kravspecifikations-utformning till leverans, fungerande helhetslösning och effektivare arbetssätt. För mer information, kontakta: Sven Engler, Försäljningschef Castcom AB Tel: 08-556 070 63 Mobil: 070- 2202031 sven.engler@castcom.com Terese Neivelt, PR-manager & Investor Relations Castcom AB Tel:08-556 070 63 Mobil: 070-220 20 26 terese.neivelt@castcom.com Mia Rolf, vd NterWorld AB Tel: 040-42 33 20 Mobil: 0709- 100 111 mia.rolf@nterworld.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00220/bit0002.pdf