Castellum ökar sitt innehav i Entra

Castellum Aktiebolag (publ) (”Castellum”) har förvärvat 2 298 504 aktier i Entra ASA (”Entra”) den 23 februari 2021. Efter förvärvet innehar Castellum 18 225 000 aktier, motsvarande 10,0065 % av aktierna och rösterna i Entra.

"Vårt innehav i Entra har hittills varit en bra investering och vi ser fortfarande bolaget och Norge som intressanta att investera i", säger Henrik Saxborn, VD för Castellum.

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Saxborn, VD Castellum AB, + 46706-94 74 50

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på 103 miljarder kronor. Vi finns på 14 svenska tillväxtorter samt i Köpenhamn och Helsingfors. Varje dag går 250 000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighetsbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.