Castellum öppnar coworking i World Trade Center.

Pandemin har påverkat hur vi vill arbeta framöver, flexibilitet och det personliga mötet är det som efterfrågas mest. För att möta efterfrågan utvecklar Castellum Business Center i World Trade Center till en fullskalig coworkingarena.

Coworkingarenan i Business Center är ca 1 000 kvm fördelat över två våningsplan och innebär att du som medlem får tillgång till flexibla arbetsplatser på ett nyckelfärdigt, möblerat kontor.

Här får du som medlem tillgång till en komplett arbetsplats med alla kringtjänster, oavsett om du har ett eget rum eller endast nyttjar gemensamma ytor. Videoinspelningsrummet liksom fler varierade mötesytor är spännande ingredienser i vårt coworking, säger Jenny Rungegård, Affärsområdeschef Castellum Växjö.

Castellum har redan välkomnat ett antal nya medlemmar till coworkingarenan i WTC och TRR är en av dem.

- Det känns riktigt bra att få arbeta i en miljö som främjar nätverkande, kreativitet och engagemang och som samtidigt erbjuder hög servicegrad, säger Magnus Gustafsson, Chef arbetsmarknadsområde Syd.

Hållbarhet och hälsa är fokusområden för Castellum och hela 90% av interiören är vald med återbruk. För såväl fysiskt som mentalt välbefinnande erbjuds bland annat en ergostation med redskap för arbetsplatsen och ett nytt vilrum. I övrigt kan alla företag, oavsett storlek, bli medlemmar. I medlemskapet ingår gemensam lounge, pentry, kaffe, städning, wifi samt skrivare och medlemmar kan även hyra mötesrum till medlemspris. Arenan kommer att erbjuda en rad olika miljöer att mötas och arbeta, en zon för enskilt arbete och en annan dynamisk zon för samarbete och utbyte med kollegorna där nätverkande och idéer står i fokus. Castellum vill samla olika yrken och branscher under samma tak, vilket skapar möjligheter för erfarenhetsutbyte och samverkan över gränserna.

Kort om coworking:  En lösning där företag och frilansare hyr in sig i en lokal tillsammans med andra hyresgäster. Coworking är en utvecklad form av det klassiska kontorshotellet men flexiblare och med tillgång till en betydligt högre grad av service, utrustning, mötesplatser och sociala nätverksaktiviteter.

För mer information vänligen kontakta:

Jenny Rungegård, affärsområdeschef Castellum, 072-229 22 44
Magnus Gustafsson, Chef arbetsmarknadsområde Syd TRR, 010-470 93 40

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på ca 124 miljarder kronor, inklusive vår andel i norska Entra ASA. Vi finns i attraktiva svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors-området. Varje dag går 250 000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. Stockholm Large Cap.

– Här får du som medlem tillgång till en komplett arbetsplats med alla kringtjänster, oavsett om du har ett eget rum eller endast nyttjar gemensamma ytor.
Jenny Rungegård, Affärsområdeschef Castellum Växjö.
Jenny Rungegård, Affärsområdeschef Castellum Växjö.