Castellum tecknar hyresavtal med fem nya aktörer i Johanneshov

Castellum har i dagarna tecknat inte mindre än fem nya hyresavtal i Bolidentriangeln Johanneshov, där även vårt WorkOUT-koncept för utearbetsplatser är tillgängligt för samtliga hyresgäster.

Det är uppenbart att Bolidentriangeln har en stark dragningskraft med sitt läge attraktiva läge”, säger Martin Bjöörn som är vd för Castellum Region Stockholm-Norr.

De fem verksamheter som under hösten flyttar in i sina nya lokaler i Bolidentriangeln är Citymail, Pressens Morgontjänst, Cell Solar Nordic, Degea och Geberit. Den sistnämnda är en anrik och marknadsledande aktör i Europa inom sanitetsprodukter. Bolaget har 29 produktionsanläggningar med ca 12 000 anställda i 50 länder.

”Hos Castellum hittade vi en lokal som matchade våra behov väldigt bra. Vårt val påverkades också av det strategiska läget, goda kommunikationer och närheten till Tele 2 Arena med shopping och övriga aktiviteter i området”, säger Morgan Forsberg, Manager Sales Force East, på Geberit som hyr cirka 700 kvadratmeter i fastigheten.

Fastigheten Tjurhornet 15 har en total uthyrningsbar yta om 23 800 kvadratmeter och ligger på gångavstånd till Slakthusområdet och Globenområdet. Läget och de utmärkta kommunikationerna lockar företag att etablera sig i området. De fem nya hyresgästerna hyr totalt 3 000 kvadratmeter.

”Vi upplever en stark efterfrågan på lokaler söder om söder. Johanneshov och Lindetorp lockar med utmärkt läge och goda kommunikationer, vilket talar stort för den potential som finns i området. Vi är också glada över att Geberit som är en marknadsledande aktör i Europa valt att satsa i Bolidentriangeln”, säger Martin Bjöörn.

Martin Bjöörn, vd Region Stockholm-Norr, Castellum, tel 08-6023311 eller martin.bjoorn@castellum.se

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på 98 miljarder kronor. Vi finns i 17 svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors. Varje dag går 250000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om ­4,3miljoner kvadratmeter. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimat­neutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighets- och bygg­bolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellum­aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Martin Bjöörn, vd för Castellum Region Stockholm-Norr.