Castellum välkomnar MAX som ny hyresgäst i tillväxtområdet Tunbytorp.

I ett av Tunbytorps bästa lägen bygger Castellum nya lokaler till den norrländska burgarkedjan MAX Burgers. Castellum äger sedan tidigare flera fastigheter i det populära området och MAX blir ett mycket bra tillskott till den redan butiks- och industritäta handelsplatsen.

Det är ÖoB´s tidigare lokaler som kommer att rivas för att ge plats åt mer hållbara och framtidssäkrade lokaler åt MAX. Byggstart är planerad till efter sommaren 2021 med förbehåll för att bygglov ska sökas. Och förhoppningsvis kommer västeråsarna kunna avnjuta mat från burgarkedjan under andra halvåret 2022.

- Det känns lite som en ”match made in heaven”. Vi är två bolag som har ett stort fokus på hållbarhetsfrågor. Så att välkomna MAX till Tunbytorp och till Castellum känns extra kul, säger Karl Ternemo, affärsområdeschef Castellum Västerås.

-Vi har länge letat efter ett bra läge för en ny restaurang i Västerås. Det här är ett ypperligt tillfälle och vi ser fram emot att skapa nya jobbmöjligheter och erbjuda goda gröna burgare till västeråsarna, säger Henrik Lejon, etableringschef på MAX.

MAX och Castellum har skrivit ett längre hyreskontrakt och med detta projekt förädlar Castellum beståndet på Tunbytorp, serviceutbudet ökar och samtidigt bygger vi en ny och modern byggnad med lägre driftskostnader.

Castellum äger sedan tidigare ett flertal fastigheter i området Tunbytorp som är ett av Västerås mest populära områden med en myllrande industri- och butiksverksamhet. Området är idag utvecklat till Västerås tätaste butik- och handelsområde. Med etableringen av MAX skapas ett mervärde för hela Tunbytorp.

Karl Ternemo, affärsområdeschef Castellum Västerås, 0702-756 610

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på ca 96 miljarder kronor. Vi finns på 14 svenska tillväxtorter samt i Köpenhamn och Helsingfors. Varje dag går 250 000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om 3,8 miljoner kvadratmeter. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighetsbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Det känns lite som en ”match made in heaven”, vi är två bolag som har ett stort fokus på hållbarhetsfrågor
Karl Ternemo, affärsområdeschef Castellum Västerås.