Castellum välkomnar Volvo Cars till nya lokaler på Lindholmen, Göteborg

När Volvo Cars hade behov av att hitta lokaler i anslutning till sina andra verksamheter på Lindholmen kunde Castellum hitta en perfekt lokalmatchning i fastigheten Aurora. Bolaget hyr närmare 7 900 kvadratmeter i området Lindholmen, ett område som präglas av innovationsanda och samlar techbolag från världens alla hörn.

–Vi på Castellum är otroligt glada att kunna välkomna Volvo Cars till Lindholmen och de moderna lokalerna på Theres Svenssons gata 7! säger Mariette Hilmersson, VD Castellum Väst.

Volvo Cars, som flyttar in den 1 september, hyr cirka 7 900 kvadratmeter i fastigheten vilket motsvarar ungefär 80% av den totala kontorsfastigheten. Fastigheten skapar förutsättningar för möten genom bland annat gemensamt mötesrum med tillhörande takterrass som nyttjas med övriga hyresgäster i fastigheten. I fastigheten finns även garageplatser samt gemensamma ytor för dusch och omklädningsrum.

– Vi på Castellum brinner för att skapa arbetsplatser som ger människor förutsättningar att mötas så att innovation kan uppstå och som i sin tur bidrar till att framgångsrika företag kan utvecklas. Därför känns det extra roligt att välkomna ett av Sveriges mest framgångsrika företag till våra lokaler och till den dynamiska miljön på Lindholmen, säger Mariette Hilmersson, VD Castellum Väst.

När industrin nu ställer om skapas möjligheter för innovativa företag att utveckla morgondagens tjänster och produkter. Lindholmen har utvecklats till ett innovationskluster och kunskapsnav för forskning och utveckling och här drivs flera av Sveriges främsta utvecklingsprojekt med fokus på morgondagens hållbara lösningar. Företag som etablerar sig här erbjuds en kreativ miljö på Lindholmen, som ibland kallas Göteborgs Silicon Valley.

Mariette Hilmersson, VD Castellum Region Väst, tel 031-744 09 02

Helen Sandberg, Uthyrningschef, Castellum Region Väst, tel 031- 744 09 33