Efter ett år med pandemin: Så har svenskarnas syn på arbetslivet förändrats

Efter ett drygt år med pandemin har det svenska kontorslandskapet skakats i sina grundvalar. Hur, var och när ska vi arbeta i framtiden?

Svar och ledtrådar ges på webinaret ”Så har pandemin förändrat svenskarnas syn på arbetslivet” som presenterar vårens stora opinionsundersökning om framtidens arbetsliv. Välkommen att delta!

Precis innan pandemin slog till i början av 2020 genomförde vi en undersökning om svenska kontorsanställdas syn på arbetsplats, flexibilitet, hälsa och livspussel. Nu har det gått ett minst sagt omskakande år och det svenska kontorslandskapet uppvisar en helt ny kartbild.

Tisdag 11 maj lanseras årets utgåva av rapporten "Framtidens arbetsliv", som bygger på en ny undersökning som utförts av Axiom Insights på uppdrag av Castellum. Den är baserad på drygt 2 000 svar från ett riksrepresentativt urval av allmänheten i åldern 18 år och uppåt som identifierar sig som tjänstemän. Presentationen sker på ett livesänt webinar där undersökningens unika perspektiv presenteras och där forskare och företag under ett panelsamtal diskuterar undersökningens resultat.

Rapporten skickas samtidigt ut till media. Redan nu kan vi bjuda på några konstateranden:

1. Tryggheten gör comeback
2. Vi trivs inte bäst i öppna landskap
3. Intresset för coworking ökar starkt

Detta är ett webinar för dig som är intresserad av en arbetsmarknad i stark förändring. I panelen medverkar Lena Lid Falkman, arbetsplatsforskare vid Handelshögskolan i Stockholm, Anna Johnson, VD för Grant Thornton och Linda Landin, marknadschef på Innocent som valt coworking för sitt kontor. Webinaret modereras av Malin Engelbrecht, chef för strategiska initiativ på Castellum.

Dag: Tisdag 11 maj 2021
Tid: Kl. 08:00–09:00
Läs mer och anmäl dig här:

För ytterligare information kontakta: Anders Westgårdh, presschef Castellum, 0738-567316, anders.westgardh@castellum.se

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på ca 96 miljarder kronor. Vi finns på 14 svenska tillväxtorter samt i Köpenhamn och Helsingfors. Varje dag går 250 000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om 3,8 miljoner kvadratmeter. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighetsbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.