Fullt uthyrt hos Castellum i glödheta Brunna

Brunna är logistiknavet som lockat allt fler bolag i Stockholmsområdet, och Castellums stora byggnad på Mätarvägen 45 är nu fullbelagd av nöjda hyresgäster.

”Det känns fantastiskt bra att vår satsning gjort succé trots pandemi och osäkra tider”, säger Martin Bjöörn, VD för Castellum Region Stockholm-Norr.

Brunna är ett modernt och snabbväxande företagsområde i Upplands-Bro kommun med nära anslutning till E18. Stora välrenommerade bolag som ICA, Swedish Match, Altia, Zalando och Ramirent är redan väl etablerade i området där Castellum äger drygt 180 000 kvm bebyggd och byggbar mark, fördelat på sex fastigheter.

Castellums fastighet på Mätarvägen 45 byggstartades i november 2018 som första etappen i vår satsning på att etablera mer storskalig logistikverksamhet i attraktiva Brunna. Fastigheten Örnäs 1:17 omfattar ca 15 000 kvm och byggstartades utan kund med stora möjligheter för hyresgästerna att skräddarsy sina lokaler efter sin verksamhet.

”Brunna är en stor och viktig pusselbit i hela vår stora logistiksatsning i Sverige. Efter framgångarna i den första etappen är vi än mer peppade att gå vidare och förbereda byggstart för de kommande etapperna”, säger Martin Bjöörn.

For more information please contact:

Martin Bjöörn, VD Castellum Region Stockholm-Norr, tel. 0708-094211

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på 98 miljarder kronor. Vi finns i 17 svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och. Varje dag går 250 000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta Helsingfors logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvadratmeter. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimat­neutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighets- och bygg­bolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellum­aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Citat

Martin Bjöörn, VD Castellum Region Stockholm-Norr