Glödhet restaurangkedja klar för etablering hos Castellum och centrala Örebro.

Nu står det klart att det blir Heat, en etablerad restaurangaktör i Mellansverige som tar över köket efter Norrtull i det gamla SCB-huset. City Konferenscenter kommer redan från oktober tillsammans med Heat kunna förse konferensgäster med service och matupplevelser och för allmänheten öppnar restaurangen redan den 1 december.

- Det känns roligt att vi fått in en restaurangverksamhet i fastigheten som är beredd att satsa på fortsatt god kvalité och god service. Och att kunna erbjuda ett så pass stort konferenscenter i kombination med en så framåtlutad aktör som Heat är unikt för fastigheten Tullen 8, säger Tomas Carlsson, Kommersiell förvaltare Castellum Örebro.

En viktig del i Castellums arbete har varit att lösa en ny restaurangaktör snabbt. Detta för att inte påverka City Konferenscenters verksamhet negativt. Heat kommer ta över köket i fastigheten redan 1 oktober och det betyder att köket aldrig behöver stängas och konferensgäster fortsatt kan få den fullservice de är vana vid. Allmänheten får dock vänta till 1 december innan lunch kan intas på Tullen 8 igen.

- Det är väldigt skönt att vi fortsatt kan erbjuda våra konferensgäster all form av service på plats. Som besökare bokar du ofta en helhetsupplevelse med frukost, lunch och fika, det kan vi nu fortsatt erbjuda vilket vi är väldigt tacksamma för, berättar Stefan Nyström, delägare City Konferenscenter.

På Heats restaurang kommer det att erbjudas hemlagad svensk husmanskost till lunch, vällagad frukost samt catering. Detta till allmänhet, City konferenscenter samt hyresgästerna i fastigheten. Lokalen kommer nu genomgå en smärre förvandling för att anpassas till hyresgästens egna restaurangkoncept. Heat kommer att hyra ca 700  kvm och avtalet sträcker sig till 2028.

- Vårt koncept bygger på smaker från min uppväxt kryddat med erfarenheter genom åren från kollegor och anställda. Vi ser stor potential för Heat Örebro och ser ödmjukt fram emot att få en bra start ihop med konferenscentret och sedan att få öppna upp för allmänheten, berättar Daniel Wärnmark, grundare till Heat.

För mer information kontakta:

Nicklas Westberg, Affärsområdeschef Castellum Örebro, 0721-605 851
Tomas Carlsson, Kommersiell förvaltare Castellum Örebro, 0702-070 471

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på ca 97 miljarder kronor. Vi finns i attraktiva svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors-området. Varje dag går 250 000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om 3,8 miljoner kvadratmeter. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighetsbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Citat

Tomas Carlsson, Kommersiell förvaltare Castellum Örebro