Mäklarjätten Erik Olsson först in i nyckelfärdigt kontor hos Castellum

När fastighetsmäklaren Erik Olsson skulle etablera sig i Helsingborg valde man Castellums unika kombination av snabbhet och snygghet – konceptet som vi kallar Nyckelfärdigt kontor.

”Det är en bekräftelse på att vårt erbjudande är attraktivt, för vem vet bättre än en fastighetsmäklare hur en härlig och stimulerande miljö ska se ut?” säger Axel Carstam, ansvarig för tjänsteutveckling på Castellum.

Nyckelfärdigt kontor innebär i korthet: öppna dörren och börja jobba. I konceptet ingår allt som behövs på ett kontor, från möblerna till fruktkorgen som kommer på måndag. Inredningen består nästan helt av återanvända möbler och medarbetarnas hälsa står i första rummet. En perfekt lösning för kunder som vill förena hållbarhet och hälsa med maximal flexibilitet och service – kort sagt ett nyckelfärdigt kontor att längta till.

Konceptet kom i bruk då Castellum nyss färdigställde två nyckelfärdiga lokaler i Helsingborg. Mäklarföretaget Erik Olsson stod på tröskeln till att etablera sig i staden. Efter visning av lokalen skrev man avtal på stående fot.

”För oss var det optimalt att kunna flytta in direkt, det sparade tid och vi slapp alla övriga investeringar då möbler och allt annat redan fanns på plats. Dessutom såg kontoret Erik Olsson-mässigt ut redan från första stund”, säger affärsutvecklaren Anders Brändefors om lokalen på Kungsgatan 6 där man ska husera tills det är dags för nästa flytt. I september 2022 är nämligen avsikten att Erik Olsson ska flytta till Castellums paradfastighet GreenHaus i glödheta Oceanhamnen, i en lokal högst upp i huset med utsikt både mot staden och Öresund.

Castellums nyckelfärdiga kontor är utrustade med allt en arbetsplats behöver, från kaffe och frukt till ergonomiska och återvunna möbler, kemikaliefri städning och prunkande gröna växter. Vill du se hur ett nyckelfärdigt kontor i Helsingborg ser ut, kolla här: https://www.castellum.se/lediga-lokaler/helsingborg/centrum-helsingborg/karl-xv-9/kungsgatan-2-250-kvm/

För mer information:
Axel Carstam, ansvarig för tjänsteutveckling på Castellum, tel 0708-94 25 06
Anders Brändefors, affärsutvecklare Erik Olsson, tel 076-540 84 02

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag som utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar. Vi finns i attraktiva svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors-området. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Vi ser det som en bekräftelse på att vårt koncept är attraktivt, för vem vet bättre än en mäklare hur en härlig och stimulerande miljö ska se ut?
Axel Carstam, ansvarig för tjänsteutveckling på Castellum