Malmös första Grand Fitness-gym öppnar i Castellums innovativa kontorshus i Nyhamnen

Nu utökar Castellums sitt serviceutbud i kontorshuset 7Stjärnan med ett exklusivt Grand Fitness-gym. Konceptet ägs av friskvårdsaktören Nordic Wellness och kännetecknas av ett lite mindre gym med större fokus på en lyxigare inredning och en häftigare helhetsupplevelse. Gymmet beräknas öppna i mitten av 2023 och blir en fin tillgång för Malmö och i synnerhet för dem som kommer att arbeta i den nya stadsdelen.

”Att Nordic Wellness etablerar sitt Grand Fitness-koncept i 7Stjärnan känns helt rätt för vår resa mot en helt ny typ av arbetsplats. Utöver att skapa en bra arbetsmiljö är vår vision att erbjuda ett fullskaligt serviceutbud som förenklar livspusslet för våra hyresgäster i Nyhamnen.” säger Håkan Gustafsson, affärsutvecklare Castellum Öresund AB.

7Stjärnan är kontorshuset utöver det vanliga. Det förkroppsligar framtidens arbetsliv med hållbarhet som bottenplatta och flexibilitet och hälsa som hörnstenar. Nybyggnationen beräknas vara klar för inflyttning i mitten av 2023. Den kommer att certifieras med Breeam Outstanding och WELL Platinum – de högsta nivåerna i sitt slag och där WELL ställer unika krav på människors hälsa och välbefinnande på arbetet.

Grand Fitness är en gymkedja där visionen är att skapa samma atmosfär och känsla som man hittar på de så kallade boutique-gymmen i New York och London, men till ett mer förmånligt pris. I dagsläget finns det tre Grand Fitness-gym i Sverige – två i Göteborg och ett i Borås.

”Vi är övertygade om att alla som tränar hos oss kommer att få en träningsupplevelse över förväntan.”, säger Magnus Wilhelmsson, VD på Grand Fitness och Nordic Wellness.

Castellum är en stor aktör när det kommer till utvecklandet av Malmös nya stadsdel Nyhamnen. Förutom 7Stjärnan uppför Castellum även Malmös nya domstolsbyggnad som blir en av de största i norra Europa.

För mer information, vänligen kontakta oss:

Frågor kring projektet
Anna Björklund, projektutvecklingschef Castellum Öresund AB, 0706- 21 52 69

Vakanta lokaler i fastigheten
Håkan Gustafsson, affärsutvecklare Castellum Öresund AB, 0702-15 73 19

Castellum är ett av Nordens största kommersiella börsnoterade fastighetsbolag som utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar. Per den 19 november 2021 uppgick fastighetsvärdet till ca 148 miljarder, baserat på ett ägande av samtliga aktier i Kungsleden. Vi finns i attraktiva svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors-området. Genom Castellums intressebolag Entra ASA får bolaget också exponering mot den norska kommersiella fastighetsmarknaden. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Citat

Håkan Gustafsson, affärsutvecklare Castellum Öresund AB