Poolia flyttar sitt huvudkontor till Castellums fastighet på Torsgatan i Stockholm

Bemanning- och rekryteringsföretaget Poolia expanderar sin verksamhet och väljer därmed att flytta sitt huvudkontor till Castellums fastighet i centrala Stockholm, ett stenkast från T-centralen. Hyresavtalet löper på 5 år och ytan Poolia hyr är på ca 800 kvadratmeter.

”Castellum är en modern hyresvärd med rätt värderingar och ett bra fastighetsbestånd. Torsgatan 11, dit vi nu förlägger vårt huvudkontor, är ett perfekt cityläge för oss och våra besökare. Området runtomkring har dessutom genomgått en rejäl modernisering och uppfräschning det senaste året. Vårt kontor kommer att anpassas till våra behov på ett ändamålsenligt och modernt sätt”, säger Jan Bengtsson, VD/CEO på Poolia.

Kontorslokalerna man kommer att hyra är belägna på Torsgatan 11 (fastigheten Klassföreståndaren 3) med närhet till goda kommunikationer, restauranger och annan service.

”Vi på Castellum hälsar nu Poolia välkomna till vår fina fastighet på Torsgatan och vi är glada över att kunna hjälpa dem att expandera sin verksamhet. Detta ligger i linje med våra höga ambitioner för Torsgatan, ett område i positiv utveckling som allt fler har fått upp ögonen för", säger Martin Bjöörn, vd för region Stockholm-Norr på Castellum.

Martin Bjöörn, vd region Stockholm-Norr, Castellum, 08-602 33 11

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 95,2 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 17 städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), vilket inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellum har under 2019 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB. Det innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler. Dessutom tilldelades Castellum nivå guld för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information besök www.castellum.se.

Citat

Vi på Castellum hälsar nu Poolia välkomna till vår fina fastighet på Torsgatan och vi är glada över att kunna hjälpa dem att expandera sin verksamhet. Detta ligger i linje med våra höga ambitioner för Torsgatan, ett område i positiv utveckling som allt fler har fått upp ögonen för.
Martin Bjöörn, vd för region Stockholm-Norr på Castellum