• Castellum/

Välkommen på webinar där forskare, experter och företagsledare diskuterar framtidens arbetsliv

Den 27 maj lanserar Castellum "Framtidens arbetsliv", en undersökning om hur milleniumgenerationens drivkrafter och värderingar kommer påverka förväntningarna på arbetsgivare inom en snar framtid. Med anledning av detta bjuder vi också in till ett livesänt webinar där undersökningen med unik statistik presenteras och där forskare, experter och företagsledare under ett panelsamtal diskuterar framtidens arbetsliv.

Samhället genomgår just nu stora förändringar på arbetsmarknaden och milleniumgenerationens inverkan ändrar radikalt gamla grundföreställningar av vad arbetslivet innebär. Faktorer som hälsa, arbetskollegor och frihet att välja var man ska jobba är något som de yngre generationerna tar för givet. Hur kommer milleniumgenerationen och den pågående coronakrisen att påverka framtidens arbetsliv?

Detta är ett webinar för dig som är intresserad av en arbetsmarknad i förändring och inte minst vilka socialt hållbara frågor som kommer vara väsentliga i framtiden. Medverkar gör Lena Lid Falkman, arbetslivsforskare, Handelshögskolan i Stockholm, Mette Kahlin McVeigh, chef Klimatprogrammet, Fores, Linda Palac, vd, E.ON Fastigheter, Filip Elland, hållbarhetschef, Castellum och Anna-Karin Nyman, kommunikationsdirektör, Castellum (moderator).

Läs mer och anmäl dig här: http://www.castellum.se/workfortomorrow/framtidens-arbetsliv/.

Datum: Onsdag 27 maj 2020
Tid: Kl. 11:30– 13:00
Plats: Microsoft Teams, vänligen gå till anmälan för länk.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna-Karin Nyman, Kommunikationsdirektör, anna-karin.nyman@castellum.se, 070-206 75 62

Om undersökningen
Undersökningen har utförts av Axiom Insights på uppdrag av Castellum. Den är baserad på drygt 500 svar från ett riksrepresentativt urval av allmänheten i åldern 18 år och uppåt som identifierar sig som tjänstemän.

Castellum är ett av de största börsnoterade fastighetsbolagen i Sverige. Fastigheternas värde uppgår till 96,3 miljarder kronor och utgörs i huvudsak av lokaler för kontor, lager/logistik och samhällsfastigheter med en uthyrningsbar yta om 4,3 miljoner kvm. Castellum verkar genom en decentraliserad organisation med stark lokal närvaro i 17 städer i Sverige samt i Köpenhamn och Helsingfors. Castellum rankas som det mest jämställda av 600 börsnoterade europeiska bolag av European Women on Boards 2020. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI), vilket inkluderar de bolag i världen som presterar bäst inom hållbarhetsområdet. Castellum har under 2019 tilldelats flera utmärkelser för sitt hållbarhetsarbete, bland annat Global Sector Leader av GRESB. Det innebär att Castellum rankas som etta i världen inom sektorn kontors- och logistiklokaler. Dessutom tilldelades Castellum guldnivå för bolagets hållbarhetsrapportering från EPRA (European Public Real Estate Association). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information besök www.castellum.se.