Ylva Sarby Westman lämnar rollen som vice vd och CFO på Castellum

Ylva Sarby Westman har meddelat att hon beslutat att lämna sin roll som vice vd och CFO för Castellum på egen begäran. Hon har varit anställd på Castellum sedan december 2021 och kommer att kvarstå i sin roll under sin uppsägningstid medan rekrytering av ny CFO pågår.

Rekryteringsprocessen för en ny CFO inleds omedelbart.

För mer information vänligen kontakta:

Anna-Karin Nyman, Kommunikationsdirektör Castellum AB, 070-206 75 62, anna-karin.nyman@castellum.se

Castellum är ett av Nordens största kommersiella börsnoterade fastighetsbolag som utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar. Per den 19 november 2021 uppgick fastighetsvärdet till ca 148 miljarder, baserat på ett ägande av samtliga aktier i Kungsleden. Vi finns i attraktiva svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors-området. Genom Castellums intressebolag Entra ASA får bolaget också exponering mot den norska kommersiella fastighetsmarknaden. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighets- och byggbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellumaktien är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Denna information är sådan som Castellum är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-01-13 18:04 CET.