Catella finansiell rådgivare till MaxFast Properties

Report this content

Catella har agerat rådgivare till MaxFast Properties AB (publ), både i samband med kapitalresning om cirka 210 miljoner kronor och inför listning av bolagets aktie på First North vid Nasdaq Stockholm.

”Vi är mycket glada över att återigen presentera ett tillväxtorienterat och kassaflödesdrivet fastighetsbolag för marknaden. Tack vare Catellas starka position på både kapital- och fastighetsmarknaden har vi kunnat genomföra såväl kapitalresning som fastighetsrådgivning”, säger Robert Fonovich, chef för Catellas svenska Corporate Finance-verksamhet.

MaxFast Properties fastighetsbestånd utgörs huvudsakligen av fastigheter för sällanköpshandel i starka lokala lägen i små och medelstora städer. Fastighetsvärdet uppgår till cirka 700 miljoner kronor. Emissionslikviden används dels för att förändra kapitalstrukturen och dels för nya förvärv, varav några redan är avtalade. Målet är att uppnå ett fastighetsvärde om en miljard kronor inom ett år, vilket den genomförda emissionen möjliggör. Nästa mål är att uppnå två miljarder inom tre år.

”Catella har bistått MaxFast under hela processen inför bolagets listning på First North. Projektet har omfattat allt från strukturering, kapitalanskaffning, IR-rådgivning till biträde i listnings-processen, vilket visar på bredden i vår kompetens”, säger Britt-Marie Nyman, ansvarig för Capital Markets på Catellas Corporate Finance.

Nasdaq Stockholm har godkänt MaxFast Properties för listning på First North. Första handelsdag är idag den 29 juni 2016. Catellas Corporate Finance-enhet har varit finansiell rådgivare och Catella Bank Filial bookrunner.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Fonovich
Chef för Corporate Finance Sverige
robert.fonovich@catella.se

Presskontakt:
Ann Charlotte Svensson
anncharlotte.svensson@catella.se

Om Catella: Catella är en finansiell rådgivare och kapitalförvaltare med djup kunskap inom fastigheter, räntor och aktier. Vi har en ledande position inom fastighetssektorn och en stark lokal närvaro i Europa med mer än 500 anställda i tolv länder. Catella är listat på First North Premier vid Nasdaq Stockholm. Läs mer på catella.se.

Taggar: