Catella rådgivare till AIG i försäljning av fastighet i Helsingfors till Sagax

Catella har agerat rådgivare till American International Group Inc. (AIG) i försäljningen av en fastighet i Finland. Köpare var fastighetsbolaget Sagax och köpeskillingen uppgick till 106 miljoner kronor. Fastigheten omfattar kontors-, industri- och lagerlokaler på totalt 5 200 kvadratmeter och ligger i Vantaa, strax norr om Helsingfors. Catellas svenska och finska team var rådgivare till AIG i transaktionen.

"Det är väldigt spännande att genomföra denna transaktion åt AIG i ett gemensamt projekt med våra svenska och finska rådgivningsteam. Catella är en ledande europeisk Corporate Finance-aktör och detta är ett exempel på när vi kan bidra med kompetens över landsgränser", säger Andrew Smith, Partner på Catella och Catellas projektledare för transaktionen.

Andrew Smith
Partner på Catella
08-463 33 44, 070- 699 92 74
andrew.smith@catella.se

Om Catella: Catella är en finansiell rådgivare och kapitalförvaltare med spetskompetens inom fastigheter, räntor och aktier. Vi har en ledande position inom fastighetssektorn och en stark lokal närvaro i Europa med cirka 500 anställda i tolv länder. Catella är noterad på First North Premier vid Nasdaq Stockholm. Läs mer på catella.se.