• Catella/

Bekräftade engångsintäkter för Catella till följd av Visa Inc.s förvärv av Visa Europe

Visa Inc har erhållit erforderliga tillstånd för förvärvet av Visa Europe och slutför därmed transaktionen. Som tidigare meddelats får Catella Bank S.A., som är ett helägt dotterbolag inom Catella-koncernen, genom sitt medlemskap i Visa Europe del av köpeskillingen för förvärvet.

Transaktionen omfattar som tidigare kommunicerats en köpeskilling som består av olika delar; kontant köpeskilling, preferensaktier i Visa Inc. samt förväntad tilläggsköpeskilling. Catella har erhållit en kontant köpeskilling om cirka 17,9 miljoner euro samt preferensaktier i Visa Inc. till ett beräknat värde om cirka 5,9 miljoner euro. Därutöver inkluderar förvärvet en förväntad tilläggsköpeskilling om cirka 1,5 miljoner euro, som förväntas betalas kontant om cirka tre år.

Catella AB (publ) ska offentliggöra denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden, lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter. Informationen lämnades för offentliggörande 22 juni 2016, kl. 08:00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Knut Pedersen
Vd och koncernchef
knut.pedersen@catella.se

Presskontakt:
Ann Charlotte Svensson
anncharlotte.svensson@catella.se

Om Catella: Catella är en finansiell rådgivare och kapitalförvaltare med djup kunskap inom fastigheter, räntor och aktier. Vi har en ledande position inom fastighetssektorn och en stark lokal närvaro i Europa med mer än 500 anställda i tolv länder. Catella är listat på First North Premier vid Nasdaq Stockholm och handlas under kortnamnen CAT A och CAT B. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Läs mer om Catella på www.catella.com/Koncern

Taggar: