Catella rådgivare vid säkerställd obligationsemission om 200 Mkr

Nordic Fixed Income, som är en del av Catellakoncernen har agerat Lead Manager i samband med DDM Groups obligationsemission. Projektet har initierats i samarbete med Catellas förmögenhetsförvaltning.

DDM Group AG emitterar, via sitt nybildade svenska dotterbolag DDM Treasury Sweden AB (publ), ett treårigt obligationslån om 200 Mkr. Obligationen har ett rambelopp om 500 Mkr och löper med en årlig ränta om 13 procent, som utbetalas halvårsvis. Obligationen avses att noteras på en reglerad marknadsplats. Nordic Fixed Income var Lead Manger och del av obligationen placerades via Catellas förmögenhetsförvaltning.

DDM Group är en ledande investerare i förfallna konsumentkrediter. Företaget har sedan 2007 etablerat en framgångsrik plattform i Östeuropa och har i dag över 1,8 miljoner fordringar till ett värde motsvarande 1 miljard euro. Genom obligationsemissionen kan DDM Group nu realisera sina expansionsplaner.

Nordic Fixed Income är en del av Catellakoncernen och erbjuder nordiska företag alternativa finansieringslösningar till banklån och eget kapital via obligationsmarknaden. Dessutom erbjuds investerare handel med räntebärande värdepapper via Nordic Match och telefon.

Anna Ringby
Chef för Nordic Fixed Income

Om Catella: Catella är en oberoende finansiell rådgivare och kapitalförvaltare. Vi finns i 12 länder i Europa och har cirka 450 anställda. Catella har ett starkt erbjudande inom finansiella tjänster genom vår verksamhetsmässiga bredd, geografiska spridning och ledande position inom fastighetssektorn. Catella är listat på Nasdaq OMX, First North Premier och handlas under kortnamnen CAT A och CAT B. Remium AB är bolagets Certified Advisor. Läs mer om Catella på www.catella.se.