EETI avnoterat på AIM-börsen i London

Scribona har efter emissionen i EETI i februari 2009 succesivt köpt aktier och äger nu cirka 94 procent av bolaget. Vid extra bolagsstämma i EETI den 29 juni 2009 beslöts att avnotera bolagets aktier. Sista handelsdag var den 7 juli 2009. Från och med den 1 juli 2009 redovisas EETI som dotterbolag efter att tidigare redovisats som kortfristig finansiell placering. Scribonas investering i bolaget uppgår för närvarande till 118 Mkr. Enligt EETI´s senaste offentliggjorda bokslut, uppgick eget kapital i bolaget efter genomförd emission i februari 2009, till 55 MEUR. Den del av Scribonas andel av eget kapital i EETI som överskrider Scribonas investering kommer att reserveras i koncernredovisningen. För ytterligare information: Lorenzo Garcia, Verkställande direktör, telefon +46-(0)737 08 38 88 Besök även: www.scribona.se Scribona är noterat på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.