Scribona AB stärker ledningen med ny CFO

Scribona AB stärker ledningen med ny CFO Till ny finansdirektör och medlem av Scribonas koncernledning har Örjan Rebeling utsetts med början från den 1 september. Örjan Rebeling, född 1948, kommer senast från Esab Europe AB där han förutom att ha varit finansdirektör ansvarat för IT och supply chain management och under en period varit tillförordnad VD. Dessförinnan har han haft en lång karriär inom Volvo-koncernen, både i Sverige och utomlands, bl.a. som CFO på Volvo Personvagnar AB. Örjan Rebeling kommer med sin långa och breda erfarenhet att bidra till Scribonas framtida utveckling. "Scribona är inne i en viktigt utvecklingsfas där målet är att maximalt utnyttja den starka strategiska marknadsposition vi byggt upp genom den mycket framgångsrika integrationen med PC LAN. Vi trimmar nu organisation och processer för att stärka lönsamheten på såväl kort som lång sikt. Örjan har den erfarenhet och kunskap som behövs för att bidra till denna utveckling", säger Lennart Svantesson, Scribonas koncernchef. Fakta om Scribona AB Scribona är Nordens ledande aktör av IT-produkter och IT-lösningar där kunden erbjuds spetskunskap om produkter, branschens ledande e- handelssystem, optimerad produkttillgänglighet samt ett brett program av kompletterande tjänster. Scribonas verksamhet organiseras i tre affärs- områden: · Scribona Solutions - värdeadderande distribution av IT- infrastruktur · Scribona Distribution - effektiv volymdistribution av IT- produkter · Scribona Brand Alliance - exklusiv agent för ledande varumärken För ytterligare information, kontakta: Lennart Svantesson, Verkställande direktör, tel +46-(0)8-734 35 76 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00900/wkr0002.pdf