Catena Media stärker sin ledning med ny Head of IR & Communications

Catena Media har rekryterat Åsa Hillsten som ny Head of IR & Communications. Åsa har gedigen erfarenhet av kommunikation och IR från tillväxtbolag och kommer närmast från Collector Bank sedan sex år. Rollen innebär ansvar för Catena Medias externa och interna kommunikation och ingår i ledningsgruppen.

Åsa kommer närmast från en roll som kommunikations- och IR-ansvarig på Collector Bank AB och har under de tio senaste åren verkat i olika roller inom PR, marknadsföring och försäljning.

”Vi är glada över att kunna välkomna Åsa Hillsten till organisationen. Åsa har precis den bakgrund vi efterfrågar och kommer att spela en viktig roll i bolagets PR- och IR-kommunikation som ett led i vårt nyligen genomförda listbyte till Mid Cap, Nasdaq Stockholm”, säger Robert Andersson, VD, Catena Media.

”Jag ser mycket fram emot att arbeta med Catena Media som befinner sig i centrum av en rad spännande faktorer. Branschen är i sin linda och Catena Medias digitala affärsmodell tillsammans med skalbarheten i affären är spännande och har en fantastisk potential. Min tidigare bakgrund inom kommunikation för bland annat Collector ger mig en solid grund för kommande uppdrag”, säger Åsa Hillsten.

Åsa Hillsten ansluter till Catena Media den 8 januari 2018, och efterträder nuvarande Head of IR and Communications, Anne Rhenman.

Robert Andersson, VD

E-mail: robert@catenamedia.com

Catena Media är verksamt inom prestationsgenererad marknadsföring på internet och har etablerat en ledande ställning genom stark organisk tillväxt och förvärv. Verksamheten startade år 2012 och koncernen har i dag cirka 250 medarbetare i USA, Serbien, Storbritannien och Malta där huvudkontoret är beläget. Under år 2016 uppgick omsättningen till cirka 40 miljoner euro. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.catenamedia.com.