Catena Media utser Pia-Lena Olofsson till ny CFO

Catena Media plc (“Catena Media”) har utsett Pia-Lena Olofsson till ny CFO. Pia-Lena kommer att efterträda bolagets nuvarande CFO, Claes Wenthzel, som har valt att avgå från sin tjänst på grund av familjeskäl.

Pia-Lena Olofsson är för närvarande anställd som CFO i Catena Operations, ett dotterbolag till Catena Media. Innan hon anslöt sig till Catenakoncernen kom hon från en tjänst som CFO & Head of IR på den börsnoterade digitala banken Collector AB (publ). Pia-Lena har en genuin erfarenhet från företag med hög tillväxttakt, där hon bland annat verkat i flera olika befattningar inom Bure Equity AB (publ) och Visma AB. Pia-Lena är civilekonom från Göteborgs Universitet och har även en Executive Master i företagsekonomi från Warwick Business School.

Pia-Lena kommer att efterträda bolagets nuvarande CFO, Claes Wenthzel, som har valt att avgå från sin tjänst på grund av familjeskäl. Claes Wenthzel kommer dock att fortsätta jobba i bolaget fram till publiceringen av delårsrapporten för perioden januari-mars 2018, varefter Pia-Lena Olofsson kommer att tillträda tjänsten som ny CFO för Catena Media.

”Vi är otroligt glada över att välkomna Pia-Lena till teamet på Catena Media. Hennes tidigare erfarenhet som CFO i bolag noterade på OMX Large-Cap listan kommer bli en viktig tillgång för oss på vår fortsatta ambitiösa tillväxtsresa. Samtidigt vill jag passa på att tacka Claes Wenthzel för hans tid i bolaget och önska honom lycka till. Vi är glada över att få behålla Claes i bolaget under en övergångsperiod”, säger Henrik Persson Ekdahl, tf. VD, Catena Media.

Henrik Persson Ekdahl, tf. VD
Tel: +46 706 91 43 43
E-mail: henrik.persson@catenamedia.com

Anne Rhenman Eklund, Head of IR and Communications
Tel: +356 99 36 82 18
E-mail: anne.rhenman@catenamedia.com

Denna information är sådan information som Catena Media plc är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 november 2017, kl. 14:30 CET.

Catena Media plc är verksamt inom prestationsgenererad marknadsföring på internet och har etablerat en ledande ställning genom stark organisk tillväxt och förvärv. Verksamheten startade år 2012 och koncernen har i dag cirka 245 medarbetare i USA, Australien, Japan, Serbien, Storbritannien och Malta där huvudkontoret är beläget. Under år 2016 uppgick omsättningen till cirka 40 miljoner euro. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Mer information finns på www.catenamedia.com.